Citeste cartea Reluarea de Alain Robbe-Grillet

Citeste online cartea "Reluarea" scrisa de Alain Robbe-Grillet


fragment
Totuşi, neliniştea mea latentă a căpătat curînd o direcţie diferită: ziarul era chiar acela pe care îl citea dublul meu în celălalt compartiment.
Amintirea din copilărie mi-a revenit atunci în toată intensitatea ei. Am vreo şapte sau opt ani, sandale, pantaloni scurţi, o cămăşuţă cafenie decolorată, un pulover lăbărţat de atîta purtat. Merg fără ţintă, mareea urcă, e aproape de nivelul de sus, păşesc de-a lungul golfurilor nisipoase care se înşiră, pustii, unele după altele, despărţind vîrfurile stîncoase ce pot fi trecute încă destul de uşor fară a fi nevoie să ocoleşti pe dună. Sînt lîngă Kerlouan, în Nord-Finistere. Vine iama.
Noaptea se lasă repede, iar ceaţa de pe mare răspîndeşte, în apus, o lumină albăstruie care estompează contururile.

Creasta spumoasă, în stînga mea, sclipeşte la intervale regulate, repede şi efemer, după care se stinge la picioarele mele. Cineva a trecut pe acolo, în aceeaşi direcţie, nu cu mult timp înainte. Urmele paşilor săi, atunci cînd s-a depărtat puţin spre dreapta, nu au fost şterse de micile valuri ce vin să moară aici. îmi dau astfel seama că poartă espadrile de plajă la fel ca ale mele, cu talpă de cauciuc, al cărei desen în relief este perfect identic. Şi mărimea e aceeaşi. întradevăr, în faţa mea, la vreo treizeci-patruzeci de metri, un alt băiat de aceeaşi vîrstă - în orice caz, de aceeaşi înăl-ţime - urmează acelaşi traseu la limita nisipului ud. Silueta ar putea fi a mea, cu siguranţă, dacă mişcarea braţelor şi a picioa-relor n-ar avea o amplitudine anormală, inutil impetuoasă, sacadată, oarecum inco-erentă.


"Reluarea" de Alain Robbe-Grillet




Vezi ultimele carti adaugate
Ajuta site-ul cu un articol
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,