Steaua fara... Mihail Sebastian de Dumitru Crudu - carte online

Citeste online cartea "Steaua fara... Mihail Sebastian" scrisa de scriitorul roman Dumitru Crudu. Citeste cartea electronica: "Steaua fara... Mihail Sebastian" disponibila in biblioteca noastra online.

Citeste online cartea "Jurnal" de Mihail Sebastian
Mihail Sebastian - Prozatorul (referat)






Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.RO. Pretul ei este 4,39 lei.

Titlu: Steaua fara... Mihail Sebastian
Autor: Dumitru Crudu
Domeniu: Fictiune, Teatru
Editura: Cartea Romaneasca
Anul aparitiei: 2006
Tip coperta: Brosata
Numar pagini: 152





Comanda cartea


Despre carte: „Steaua fara... Mihail Sebastian este, dintre textele dramatice ale lui Dumitru Crudu pe care le cunosc pina acum, cel mai complex, mai dramatic si mai realizat in profunzime. Contine atita substanta umana, atita adevar istoric, e de o multitudine de sensuri si simboluri social-culturale ale istoriei romanesti recente, incit la un moment dat ai impresia ca a adunat in paginile lui, ca intr-o oglinda magica, tot ceea ce i s-a intimplat spiritualitatii romanesti pe parcursul intregului secol XX, sumbru si tragic. Pe de alta parte, Steaua... este o sinteza dintre cele mai inspirate si reusite, daca nu chiar cea mai semnificativa, din tot ce a realizat postmodernismul romanesc in materie de valoare literara pina la ora actuala. In opinia mea, un asemenea lucru il putea face doar un scriitor din noua generatie, neimpovarat de tare si complexe de tot felul.“ (Vladimir Besleaga)

Despre Dumitru Crudu
Dumitru Crudu (n. 1968, satul Flutura, județul Ungheni) este un poet și dramaturg de limbă română din Republica Moldova. A fost student în Chișinău, Tbilisi, Brașov și masterand la Sibiu. A fost membru ULCT (1982-1991).





fragment
Leni: Şi directorul revistei Rampa este de partea ta. Şi cel de la Vremea şi cel de la Cuvîntul. Toţi mi-au spus că abia aşteaptă să reia colaborarea cu tine, Mihail.
Mihail Sebastian: Da, sigur, bineînţeles, fără doar şi poate, mai încape îndoială. Mai întîi mă dau afară şi pe urmă speră să mă reangajeze. Dar cum te-au convins tocmai pe tine să-mi aduci aceste veşti.
Leni: Se gîndeau, probabil, că dacă ai să auzi lucrurile astea neplăcute din gura mea nu o să sune chiar atît de dur.
Mihail Sebastian: Mai bine mi le spuneau ei. Le-aÅŸ fi suportat mai uÅŸor.
Leni: Dar eu nu am nici o treabă cu ceea ce ţi-am transmis. Eu nu am nici un amestec în toată povestea asta, Mihail.
Mihail Sebastian: Ceea ce se întîmplă acum nu ştiu de ce îmi aminteşte de visul pe care l-am avut astă-noapte. Vrei să ţi-l povestesc?
Leni: PovesteÅŸte-mi-l!
Mihail Sebastian: Astă-noapte am visat doi bătrîni care spuneau rugăciuni stînd faţă în faţă, vlăjganul le spunea în română, iar piticul, în evreieşte. Dar privindu-i mai atent mi-am dat seama că aruncau replicile din rugăciuni unul în altul de parcă s-ar fi înjurat sau şi-ar fi turnat cu nemiluita pumni în gură. Cînd m-am trezit speriat şi asudat mi-am notat coşmarul ăsta în jurnal.
Leni: Tu ai un jurnal?
Mihail Sebastian: Am început să-l ţin ca să nu-mi ies din minţi. O clipă, să-mi notez în el şi discuţia pe care am avut-o, cînd tu mi-ai spus că nu ai nici un amestec cu ceea ce se petrece acum în Bucureşti, iar eu ţi-am replicat că, dacă nimeni nu are nici un amestec, cum de toată cacealmaua asta se întîmplă. Să-mi mai notez şi tonul grav cu care mi-ai spus că ai vrea să fii româncă doar ca să fii în locul meu. Cît de patetică şi neadevărată ai fost, Leni.
Leni: Am să merg după un medic…pentru că… ai febră.
Mihail Sebastian: Nu pleca nicăieri.
Leni: Dar o fac pentru tine.
Mihail Sebastian: Nu mă lăsa singur.
Leni: Am să lipsesc doar cinci minute.
Mihail Sebastian: Mi-e frică să rămîn singur. Mi-e frică.
Leni: Ţi-e frică?
Mihail Sebastian: Da, mi-e frică. Mi-e frică să nu-mi bată şi mie cineva în uşă şi să nu mă întrebe dacă, întîmplător, nu sunt cumva evreu. Îmi este atît de tare frică încît nu îndrăznesc nici măcar să mă apropii de balcon şi să mă uit la ceea ce se petrece pe Calea Victoriei. Îmi este teamă pînă şi la budă să merg ca atunci cînd mă voi întoarce să nu găsesc înăuntru pe vreun ins oarecare îmbrăcat în cămaşă verde sau albastră. Cred că nu m-am mai pişat de 24 de ore, iar din garsoniera mea nu am mai ieşit nicăieri de vreo două săptămîni.

Leni: Du-te acum la budă cît sunt eu la tine.

Mihail Sebastian: Mi-e frică să merg.

Leni: Atunci te pot duce eu de mînă.

Mihail Sebastian: Mi-e frică să mă clintesc de pe scaunul ăsta ca să mă duc în altă parte. Nu ştiu de ce, dar mă tem îngrozitor de tare să mă mişc de pe scaunul ăsta.






Dumitru Crudu - Steaua fara... Mihail Sebastian






Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura