"O Lume Disparuta" de Arthur Conan Doyle - carte online

Citeste online cartea "O Lume Disparuta" scrisa de scriitorul scotian Arthur Conan Doyle. Citeste cartea electronica: "O Lume Disparuta" disponibila in biblioteca noastra online.





fragment
— Nu, nu-i aÅŸa, zise ea, în sfârÅŸit. Nu eÅŸti un închipuit, prin urmare pot să Å£i-o spun fără ocol. Dar e altceva, ceva mai serios…
— Caracterul?
A încuviinţat cu capul, severă.
— Dar ce-ar trebui să fac ca să mi-l schimb?… Ia-Å£i un scaun ÅŸi să discutăm. ÃŽnsă nu-s dispus să spun nimic până nu te aÅŸezi.
M-a privit cu un aer mirat, de neîncredere, mai puţin plăcut decât deplina ei încredere de până atunci. Cât de primitive şi de bestiale par sentimentele omului când le priveşti în toată goliciunea lor! Dar poate că nu este decât o impresie de-a mea, personală. Gladys şi-a luat un scaun şi s-a aşezat.
— Să vedem, ce nu-Å£i place la mine?
— Iubesc pe altul, mi-a răspuns ea.
De data asta am sărit eu de pe scaun.
— Nu, mi-a explicat, râzând de mutra mea. Nu o fiinţă anumită, ci un ideal. Bărbatul pe care-l visez, nu l-am întâlnit încă.
— Descrie-mi-l. Cum Å£i-l închipui?
— ÃŽn multe privinÅ£e ar putea să-Å£i semene.
— ÃŽÅ£i mulÅ£umesc pentru vorbele astea. Dar ce face el ÅŸi n-aÅŸ putea face ÅŸi eu? Ce poate fi omul acela: membru al unei societăţi de temperanţă, vegetarian, aeronaut, teozof, supraom? Nu există nici un lucru pe lume, Gladys, pe care să nu fiu gata să-l încerc, numai pe simpla bănuială că Å£i-ar fi pe plac!
A început să râdă, constatând cât eram de adaptabil:
— ÃŽn primul rând, cred că idealul meu n-ar vorbi aÅŸa. Mi-l închipui mai dârz, mai puÅ£in dispus să se supună capriciilor unei fete prostuÅ£e. Mai întâi de toate, el n-ar putea fi decât un om activ, un om care ÅŸtie să privească moartea în faţă, fără să se teamă de ea, un bărbat care iubeÅŸte riscul ÅŸi performanÅ£a. Nu mi-ar fi dragă persoana lui, ci gloria lui, care s-ar răsfrânge asupra mea. GândeÅŸte te la Richard Burton: povestea vieÅ£ii lui, scrisă de soÅ£ia lui, mă face să înÅ£eleg dragostea pe care i-o purta! Dar lady Stanley? Ai citit vreodată acel admirabil capitol final al cărÅ£ii pe care l-a consacrat-o soÅ£ului ei? Iată genul de om pe care o femeie îl poate adora din tot sufletul, pentru că ea nu apare în ochii lumii deloc micÅŸorată, ci înălÅ£ată, ca inspiratoare a faptelor lui nobile!





Despre autor
Sir Arthur Conan Doyle (n. 22 mai 1859 - d. 7 iulie 1930) a fost un romancier britanic, celebru pentru a-l fi creat pe Sherlock Holmes - primul detectiv care apare într-o serie de romane polițiste. În afara acestora, Sir Arthur Conan Doyle a fost autorul a numeroase povestiri știintifico-fantastice, romane istorice, piese de teatru, romane de dragoste, poezie și texte inspirate direct din realitate (non-fiction).

Despre carte
O lume dispărută (în engleză The Lost World) este un roman scris în anul 1912 de Arthur Conan Doyle, despre o expediție pe un platou abrupt (numit Tepuy) din America de Sud, unde supraviețuiesc animale preistorice, precum dinozauri și alte specii dispărute. Personajul profesorului Challenger a fost introdus în această carte. Demn de semnalat este faptul că, deși este un roman important pentru literatura științifico-fantastică cu dinozauri, animalele ocupă doar o mică parte din narațiune, mai multă atenție fiind acordată unui război între oamenii evoluați și oamenii-maimuţă.






Arthur Conan Doyle - O Lume Disparuta






Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,