"O moarte care nu dovedeste nimic" de Anton Holban - carte electronica

Citeste online cartea "O moarte care nu dovedeste nimic" scrisa de scriitorul roman Anton Holban. Citeste cartea electronica: "O moarte care nu dovedeste nimic" disponibila in biblioteca noastra online.


Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.ro. Pretul ei este 13,50 lei. Pretul este redus de la 15 lei.

Puteti cumpara cartea si din libraria Libris.ro. Pretul ei este 15. Libris are transport gratuit pentru orice comanda.

Puteti cumpara cartea si din libraria Bookcity.ro. Pretul ei este 15 lei.

Titlu: O moarte care nu dovedeste nimic
Autor: Anton Holban
Domeniu: Fictiune, Literatura de divertisment, Dragoste
Editura: Gramar
Anul aparitiei: 2012
Tip coperta: Brosata
Format: 200x140
Numar pagini: 350






Comanda cartea


Despre cartea "O moarte care nu dovedeste nimic"





Despre Anton Holban
Anton Holban (n. 10 februarie 1902, HuÈ™i — d. 15 ianuarie 1937), BucureÈ™ti) a fost un scriitor, romancier È™i eseist român.


fragment
Se poate, admiţând posibilităţile cele mai extreme, să se fi omorât pentru mine sau să se fi măritat pentru un altul.
Când am cunoscut-o, eram tânăr de tot, abia intrasem la Facultatea de litere.
Aveam toate defectele tinereţii. Mă credeam frumos şi întârziam bucuros la oglindă, unde
îmi variam mereu pozele, printre care buza răsfrântă mi se părea un semn sigur de distincÅ£ie. ÃŽmi schimbam hainele de mai multe ori pe zi, mă pudram ÅŸi dădeam chiar cu roÅŸu. Mă comparam cu ceilalÅ£i studenÅ£i, mă găseam cel mai bine ÅŸi, în dragoste, succesele mele mi se păreau indiscutabile. TotuÅŸi, până atunci, aventurile fuseseră foarte vagi. O timiditate dezastruoasă mă oprea să fac primul pas, să îndrăznesc să mă apropii de o fată fără recomandaÅ£ie prealabilă ÅŸi îndelungi preliminarii, timiditate care — vedeam cu ciudă — îmi întârzia planurile, însă în acelaÅŸi timp mă ÅŸi consola: puneam pe seama ei singurătatea mea. Dar am izbutit cu încetul să am cunoÅŸtinÅ£e. Vorbeam cu toate fetele urâte. Curios, ca să intru în vorbă cu ele, nu simÅ£eam nici o emoÅ£ie. Voiam să fiu încântat
cu orice preţ, şi la început n-am băgat de seamă că, în definitiv, eram tot aşa de singur.
Faţă de o urâtă eram incapabil să mă angajez în vreun fel. Priveam însă din fundul amfiteatrului şi mă felicitam că lipsea încă puţin ca să cunosc pe toată lumea.
Un grup de trei fete, îndeosebi, mi se părea intangibil.
Erau mereu împreună, fără amestec printre ceilalţi, vioaie, grăbite, surâzătoare, pricepându-se, mi se părea, să fie politicoase faţă de toţi şi în acelaşi timp distante.
UÅŸurinÅ£a cu care se strecurau prin lumea multă, siguranÅ£a gesturilor ÅŸi totuÅŸi singurătatea lor mă impresionau, ÅŸi atunci o ambiÅ£ie m-a străbătut: cunoÅŸtinÅ£a lor — nu mergeam mai departe — ar fi o dovadă a importanÅ£ei mele. Dar nu ÅŸtiam cum să încep. ÃŽnceputul mi se părea totdeauna extrem de dificil. Mă temeam ca prima mea miÅŸcare să nu fie ridicolă.
ÃŽnclinat de pe atunci la neurastenie, găseam un motiv bun de chin. Åži exclamam ridicol — ridicol pe care-l credeam atenuat, deoarece îmi dam seama de prezenÅ£a lui:
“Nu voi fi niciodată un don Juan!"










Anton Holban - O moarte care nu dovedeste nimic


Vezi si:
Ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura