Citeste online cartea "Sarbatoarea de neuitat" de Ernest Hemingway

Citeste online cartea "Sarbatoarea de neuitat" scrisa de scriitorul american Ernest Hemingway. Citeste cartea electronica: "Sarbatoarea de neuitat" disponibila in biblioteca noastra online.





fragment
    Era o cafenea într-adevăr simpatică, bine încălzită, curată ÅŸi primitoare; mi-am atîrnat vechiul meu impermeabil în cuier să se usuce, mi-am pus pălăria uzată pe agăţătoarea de deasupra banchetei ÅŸi am comandat o cafea cu lapte.
După ce chelnerul mi-a adus-o, am scos din buzunarul hainei un caiet ÅŸi un creion ÅŸi am început să scriu. Scriam despre întîmplări petrecute la noi, în Michigan, dar cum era o zi posomorită, rece ÅŸi bătea un vînt sălbatic, am descris-o aidoma în povestire. Trăisem asemenea zile de sfîrÅŸit de toamnă în copilărie, ÅŸi în adolescenţă, ÅŸi în prima tinereÅ£e, totuÅŸi în anumite locuri puteai să scrii despre ele mai bine decît în altele.         Aceasta înseamnă să te transplantezi, mi-am zis, ceea ce probabil e la fel de necesar pentru oameni ca ÅŸi pentru orice alt fel de fiinÅ£e vii. Dar cum băieÅ£ii din povestirea mea tocmai începuseră să bea, mi s-a făcut ÅŸi mie sete ÅŸi am comandat un rom St. James. Avea un gust grozav pe o zi atît de friguroasă, ÅŸi mă simÅ£eam foarte bine în timp ce scriam mai departe, fiindcă romul gustos de Martinica îmi încălzise ÅŸi trupul ÅŸi sufletul.
    La un moment dat a intrat în cafenea o fată ÅŸi s-a aÅŸezat singură la o masă lîngă fereastră. Era tare frumuÅŸică; faÅ£a proaspătă îi strălucea de tinereÅ£e ca o monedă nouă – dacă s-ar putea bate monedă dintr-o piele netedă ÅŸi proaspătă ca o floare după ploaie – iar părul ei negru ca pana corbului, era tuns scurt ÅŸi tăiat în diagonala de-a curmeziÅŸul obrajilor.
    O priveam ÅŸi prezenÅ£a ei mă tulbura. AÅŸ fi vrut s-o descriu în povestirea la care lucram sau în alta, dar cum se aÅŸezase într-un loc de unde să poată supraveghea strada ÅŸi intrarea, am înÅ£eles că aÅŸtepta pe cineva. AÅŸa că mi-am văzut înainte de scris.
    Povestirea se desfăşura de la sine, ÅŸi atît de repede, încît abia izbuteam s-o aÅŸtern pe hîrtie. Am mai comandat un rom St. James ÅŸi mă uitam ÅŸi la fată de cîte ori îmi ridicam privirea ori îmi ascu eam creionul cu ascu Å£ Å£itoarea, lăsînd să
cadă spirala subţire de rumeguş în farfurioara de sub paharul cu rom.
    Te-am văzut, fată frumoasă, ÅŸi ai devenit a mea, chiar dacă aÅŸtepÅ£i pe altcineva, oricine ar fi, chiar dacă n-am să te mai văd niciodată, îi spuneam în gînd. Åži tu eÅŸti a mea, ÅŸi tot Parisul este al meu, după cum eu aparÅ£in acestui caiet ÅŸi acestui creion.









Ernest Hemingway - Sarbatoarea de neuitat

Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,