Citeste cartea Apararea lui Galilei de Octavian Paler

Citeste online cartea "Apărarea lui Galilei" scrisa de Octavian Paler

fragment
― Nu ştiu ce s-a întâmplat, Galilei, atunci în faţa tribunalului Inchiziţiei. Poate că ai fost silit să abjuri. Şi, la urma urmei, este treaba ta.
― Ce povesteşte lumea?
― Lucruri pe care le cunoşti. Unii spun că ai fost înţelept evitând rugul. Alţii pretind că ţii mai mult la trupul tău decât la ideile tale.
― Nimeni nu ştie ce preţ mi-au cerut acele momente.
― Nu se putea oare altfel? Să nu abjuri...
― Ţi-am mai spus, inima mea n-a renegat nimic
― Ba da, ceea ce ai crezut.
― Pământul se învârte mai departe chiar dacă nu vrea Inchiziţia...
― E adevărat, dar acesta nu e meritul tău.
― S-a întâmplat aşa. Ei stăteau în jilţuri înalte, îmbrăcaţi în purpură şi, în sală, după ce au încetat să vorbească, nu se mai auzea nimic, se lăsase o tăcere apăsătoare. Nu-mi închipuisem niciodată că e atât de greu să suporţi o tăcere care te constrânge să stai într-un loc de unde ai vrea să fugi. Simţeam că mă înăbuş şi că mi se face greaţă. Ce-i interesează pe ei cum arată pământul şi soarele? mi-am zis. Ce legătură au ei cu pământul şi soarele? Să le spun ceva, orice, numai să plec cât mai repede... să nu-i mai văd. Mă fixau cu ochi goi, reci, fără milă.
― Inchizitorii nu ştiu să surâdă.
― La un moment dat, aproape că nu mai auzeam ce mă întrebau. Mă obsedau ochii lor. Pustii, cruzi...


"Apararea lui Galilei" de Octavian Paler


Din pacate cartea nu poate fi pusa pe site pentru a fi citita online, asa ca nu ne ramane de facut decat sa va indrumam sa o cumparati.

Puteti cumpara cartea din libraria Elefant.ro la pretul de 17,96 lei. Deocamdata cartea are pretul redus de la 19,95 de lei.
Tip coperta: necartonata
Format: 106x180
Numar pagini: 204
Editura: Polirom

Comanda cartea

Sau o puteti cumpara din libraria Libris.ro la pretul de 18.95 lei. Deocamdata cartea are pretul redus de la 19,95 de lei.
Libraria Libris.ro ofera transport gratuit pentru orice comanda.
Format: 106x180
Nr. pagini: 204
Editura: POLIROM

Comanda cartea

Vezi si:
Ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,