Citeste online "Ne cheama pamantul" de Octavian Goga

Citeste online cartea "Ne cheama pamantul" scrisa de scriitorul roman Octavian Goga. Citeste cartea electronica: "Ne cheama pamantul" disponibila in biblioteca noastra online.





Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.ro. Pretul ei este 11,95 lei (redusa de la 12,99 lei).
Puteti cumpara cartea si din libraria Libris.ro. Pretul ei este 12.99 lei. Libris are transport gratuit pentru orice comanda.

Titlu: Ne cheama pamantul
Autor: Octavian Goga
Domeniu: Fictiune, Literatura romana, Literatura Romana Clasica
Editura: Erc Press
Anul aparitiei: 2010
Tip coperta: Cartonata
Numar pagini:





Comanda cartea

Despre cartea "Ne cheama pamantul"


Despre Octavian Goga
Octavian Goga (n. 1 aprilie 1881, Rășinari — d. 7 mai 1938, Ciucea) a fost un poet român, ardelean, politician de extremă dreaptă pro-nazist, antisemit È™i mason, prim-ministrul României de la 28 decembrie 1937 până la 11 februarie 1938 È™i Membru al Academiei Române din anul 1920.


fragment din poezia Rugãciune
Rãtãcitor, cu ochii tulburi,
Cu trupul istovit de cale,
Eu cad neputincios, stãpâne,
În fața strãlucirii tale.
În drum mi se desfac prãpãstii,
Și-n negurã se-mbracã zarea,
Eu în genunchi spre tine caut:
Pãrinte,-orânduie-mi cãrarea!

ÃŽn pieptul zbuciumat de doruri
Eu simt ispitele cum sapã,
Cum vor sã-mi tulbure izvorul
Din care sufletul s-adapã.
Din valul lumii lor mã smulge
Și cu povața ta-nțeleaptã,
În veci spre cei rãmași în urmã,
Tu, Doamne, vãzul meu îndreaptã.

Dezleagã minții mele taina
Și legea farmecelor firii,
Sãdește-n brațul meu de-a pururi
Tãria urii și-a iubirii.
Dã-mi cântecul și dã-mi lumina
Și zvonul firii-ndrãgostite,
Dã-i raza soarelui de varã
Pleoapei mele ostenite.

Alungã patimile mele,
Pe veci strigarea lor o frânge,
Și de durerea altor inimi
Învațã-mã pe mine-a plânge.
Nu rostul meu, de-a pururi pradã






Octavian Goga - Ne cheama pamantul


Vezi si:
Ultimele carti adaugate




Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,