Citeste online cartea "Robinson Crusoe" de Daniel Defoe

Citeste online cartea "Robinson Crusoe" scrisa de scriitorul englez Daniel Defoe. Citeste cartea electronica: "Robinson Crusoe" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria ELEFANT.RO. Pretul ei este 4,13 lei.

fragment
La Londra intrasem într-o societate foarte aleasă, lucru destul de puţin obişnuit pentru un tânăr necunoscut şi fără experienţă. Astfel am făcut cunoştinţa unui căpitan de corabie, care fusese pe coastele Guineii. Reuşindu-i acolo nişte afaceri strălucite, el era hotărât să se ducă din nou pe coastele acelea. L-am câştigat, de altfel, prin felul meu de a povesti. Auzindu-mă spunând că aş vrea să văd lumea, mi-a propus să mă ia cu dânsul, fără nici o plată, dorindu-şi un tovarăş de drum şi de încercări. Îmi mai înlesnea să iau cu mine tot felul de mărfuri, pe care să le desfac acolo cu un câştig frumos.
Am primit cu dragă inimă oferta şi am legat o strânsă prietenie cu acest căpitan, un om foarte cinstit şi cumsecade. Mulţumită lui, am strâns o avere frumuşică din toate jucăriile şi nimicurile cumpărate - după sfatul său - cu cei patruzeci de galbeni, împrumutaţi de la nişte rude cărora le-am scris. Bănuiesc chiar că părinţii mei, sau cel puţin mama, au contribuit pe ascuns la această sumă trimisă de neamurile mele.
Aceasta mi-a fost singura călătorie încununată de succes. Totul s-a datorat cinstei şi sincerităţii noului meu prieten, căpitanul corabiei. El mi-a dat şi primele noţiuni de navigaţie şi matematici şi m-a învăţat să ţin socoteala drumului străbătut de corabie, să-mi găsesc locul pe mare cu ajutorul aştrilor, pe scurt, mi-a dat o parte din cunoştinţele trebuincioase unui marinar. Am început să prind gust de învăţătură, iar el se arăta foarte bucuros să mă înveţe. M-am întors din această călătorie nu numai un bun negustor şi marinar, dar şi cu cinci funzi şi jumătate de praf de aur, pe care i-am schimbat apoi la Londra pe trei sute de galbeni. Această reuşită m-a încurajat în planurile-mi semeţe care au dus la ruina mea.
Nici această călătorie nu a fost lipsită de neplăceri. Din pricina căldurii înăbuşitoare - căci drumul nostru ne ducea de-a lungul coastei, de la 15 grade latitudine nord de ecuator până dincolo de acesta - am fost mereu bolnav.
M-am hotărât să continui negustoria pe coastele Guineii. Din nenorocire, prietenul meu murind la Londra, curând după sosirea mea, am plecat pe aceeaşi corabie, comandată acum de fostul secund. A fost cea mai nefericită călătorie pe care am făcut-o vreodată. Nu luasem marfă decât pentru 100 din cei 300 de galbeni pe care îi agonisisem. Restul îl lăsasem în păstrarea văduvei prietenului meu.






Daniel Defoe - Robinson Crusoe

Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,