Citeste online cartea "Croitorul de pe strada mare" de Giuseppe Bonaviri

Citeste online cartea "Croitorul de pe strada mare" scrisa de scriitorul italian Giuseppe Bonaviri. Citeste cartea electronica: "Croitorul de pe strada mare" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria ELEFANT.RO. Pretul ei este 7,48 lei.

fragment
Prima scrisoare
Adorata mea, îmi tremurã tocul si inima în timp ce scriu. Opt zile fãrã vesti pentru mine au fost foarte lungi. Ar trebui sã fiu Dante Alighieri ca sã-ti pot spune ce arde în inima si în venele mele.
Interesatul se lumina la fatã, îsi stergea cu dosul mâinii plinã de bãtãturi si asprã nasul care îi curgea, si mã întrerupea. Interesatul. Mãi sã fie! Da’ scrieti chiar bine, dragã cumetre! De unde cunoasteti personajele astea? Cine era Dante ãsta?
Câte un copilandru afarã îsi lipea nasul de sticla vitrinei pe care o închisesem, si se uita, curios, la lumânare, cu flãcãruia dreaptã ca o coadã de cãtel, si la tãranii tineri nemiscati aplecati peste mine, în timp ce terminam prima si începeam a doua scrisoare.

A doua scrisoare
Dragostea mea eternã, nu pot sã mai rezist mult fãrã sã iau tocul sã-ti împãrtãsesc sentimentele pe care le am pentru tine. Oriunde sunt, pãstrez mereu chipul tãu în minte, îl vãd în frunzisul copacilor, în florile ce rãsar delicate din pãmâtul verde, în vântul ce leagãnã lanurile de grâu. Te iubesc la nebunie!

Si, în acest punct, odatã, Turi al lui massaro Carmine întinse bratul si mi-l puse înainte ca si când ar fi vrut sã stãvileascã un taur furios, si-mi zise.
Turi al lui massaro Carmine. Nu, cumetre, nu! Nu-i bine «la nebunie». Sã mã iertati dacã eu om fãrã carte vã spun asa, dar ce-i drept îi drept. ÃŽn sicilianã se zice «pazzamente», dar e urât si jignitor. ÃŽn italianã, în schimb, se zice «pazzientemente».
Si apoi când eram pe sfârsitul scrisorii, se fãcu mic-mic si rosu la fatã si murmurã.






Giuseppe Bonaviri - Croitorul de pe strada mare

Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,