"Sceptrul Hazardului" de Gerard Klein - carte online

Citeste online cartea "Sceptrul Hazardului" scrisa de scriitorul francez Gerard Klein. Citeste cartea electronica: "Sceptrul Hazardului" disponibila in biblioteca noastra online.



fragment
— Bravo Ingmar! spuse ea imediat. Eram sigură că într-o bună zi o să Å£i se întâmple una ca asta. Prietenele mele sunt nebune de invidie. Åži cred că asta îţi va face bine. Trebuia să te rupi de cărÅ£ile tale ÅŸi, aÅŸa cum mi-a spus Nilan, care este o personalitate de prim rang, să călătoreÅŸti, să mergi să vezi ce se întâmplă la hotarele confederaÅ£iei. Sper că toate astea n-or să te împiedice să vii să mă mai vezi din când în când...
Încercă să stăvilească şuvoiul de cuvinte.
— Mamă, începu el.
— Ei, nu-mi spune aÅŸa, ÅŸtii că nu pot să sufăr asta. Mă îmbătrâneÅŸte.
Am un nume la fel ca toată lumea.
— Da, Clara, spuse el, încercând să nu-ÅŸi arate plictiseala. Dar n-am nici un chef să devin stocastocrat. Mă bate gândul să refuz.
— Imposibil! se auzi vocea ei triumfătoare. ConstituÅ£ia Å£i-o interzice.
Prea ar fi uşor să scapi de responsabilităţi. De altfel, îţi va face foarte bine. M-am gândit, de asemenea, că de acum încolo o să ai nevoie de o soţie. Am trecut în revistă toate...
— Toate fetele prietenelor tale, suspină el.
— Oh! Åži ele îmi sunt prietene.
Începu un lung pomelnic de nume şi de calităţi. Langdon încetă să o mai asculte, deşi păstră pe faţă un aer interesat. Era clar că pentru ea sarcina stocastocratului se limita la prezidarea unor sărbători şi banchete, la care spera să-şi aibă partea ei. Oricum, el detesta genul ăsta de activităţi, dar ceea ce întrezărea din stocastocra-ţie era chiar mai rău. Să guverneze, trebuia să guverneze. Iar cele ce se petreceau în zonele locuite ale galaxiei nu uşurau nici pe departe lucrurile. Era clar chiar şi pentru el, care se ţinea departe de politică, că domnia noului stocastocrat va fi extrem de agitată. Că o dorea sau nu, numele său urma cu siguranţă să intre în istorie.
— Åži cred că micuÅ£a Sandra, Sandra Devon, continua imperturbabilă mama sa, va fi pentru tine o companie minunată. Este foarte cultivată ÅŸi tatăl ei era...
— Ascultă, Clara, spuse el, n-am nici un chef să mă însor, chiar ÅŸi cu
titlu provizoriu. Experienţa anterioară mi-a ajuns pentru vecie. Şi nu am nici un chef să trec şi prin aceea a stocastocraţiei. Iartă-mă, dar am multe de făcut, o să te chem mai târziu.










Gerard Klein - Sceptrul Hazardului

Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,