Citeste online cartea "Panza de Paianjen" de Cella Serghi

Citeste online cartea "Panza de Paianjen" scrisa de scriitoarea romana Cella Serghi. Citeste cartea electronica: "Panza de Paianjen" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.ro. Pretul ei este 30,40 lei.





fragment
— E unsprezece jumătate, Ilinco. Scoală-te, dragă! Se aude prin uşă vocea mamei, cu un „dragă" arţăgos, ca în toate zilele.
Marioara mi-a adus un plic, pe care era adresa mea, cu numele scris greÅŸit, Elena în loc de Ilinca Dima. Un plic de hârtie cartonată, nelipit. ÃŽnăuntru, o invitaÅ£ie: „Pictorul Petre Barbu vă roagă să onoraÅ£i cu prezenÅ£a dumneavoastră vernisajul expoziÅ£iei―…
Am rămas în picioare, uluita. De unde ÅŸtie Petre Barbu că exist ÅŸi, dacă i-a pomenit cumva Diana de mine pe vremea întâlnirii lor la Mangalia, cum de-ÅŸi mai amintea, fie ÅŸi greÅŸindu-mi numele. Citesc ÅŸi recitesc nedumerită: „Vineri, 15 martie, ora 12―. Oare azi e vineri?
Am vrut să iau ziarul să văd în câte avem, dar, zăpăcită, m-am repezit la fereastră. Ploua mărunt. Mi-am făcut socoteala că, în douăzeci de minute, mă pot îmbrăca şi, cu un taxi, pot ajunge la timp. (Abia mai târziu mi-am dat seama că la un vernisaj nu e necesar să fii punctual ca la gară.)
Am lăsat-o pe mama buimacă. E întâia dată când mă îmbrac atât de repede ÅŸi izbutesc să ies în oraÅŸ înaintea prânzului. ÃŽl voi cunoaÅŸte pe Petre Barbu în sfârÅŸit. ÃŽl voi vedea, după ce ani de zile l-am gândit în chip ÅŸi fel. Sunt tulburată de parcă eu aÅŸ fi îndrăgostită de el, ÅŸi nu Diana. Desigur că a primit ÅŸi ea o invitaÅ£ie…
Ploaia se înteÅ£ise. ÃŽn staÅ£ie, niciun taxi. Abia la jumătatea drumului, o maÅŸină, derapând brusc, s-a oprit în faÅ£a mea. M-am aÅŸezat lângă ÅŸofer ÅŸi l-am rugat să meargă repede, cât mai repede. PuÅ£in a lipsit să ne ciocnim. Geamurile erau acoperite cu picături care se scurgeau pe parbriz. Nu ÅŸtiam unde suntem. ÃŽn faţă, curăţitorul dădea picăturile de-o parte ÅŸi de alta ÅŸi un triunghi de geam rămânea mereu neted. Mă gândeam cu emoÅ£ie că am să-l cunosc în sfârÅŸit. Petre Barbu…





Cella Serghi - Panza de Paianjen






Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,