"Acte de Credinta" de Erich Segal - carte online

Citeste online cartea "Acte de Credinta" scrisa de scriitorul american Erich Segal. Citeste cartea electronica: "Acte de Credinta" disponibila in biblioteca noastra online.


fragment
Cu timpul am învăţat câteva tehnici de apărare. De exemplu, într-o încăierare victima nu trebuie să cadă la pământ, dacă-i posibil, mai bine să se sprijine de un perete.
Pentru că dacă eşti la pământ atacatorul se poate servi şi de picioare la fel de bine.
Mai mult, cărÅ£ile mari pot servi ca scuturi. Åži talmudul nu numai că este cea mai importantă culegere de texte religioase – este ÅŸi destul de mare ca să te ferească de orice lovitură în plex.
Câteodată cred că mama şi-a trăit toată viaţa în spatele uşii de la intrare, pentru că ori cât de uşor aş fi intrat eu în casă după astfel de altercaţii, o găseam acolo aşteptând.
— Danny, băieÅ£elul meu – ce s-a întâmplat?
— Nimic, mamă. Am căzut.
— Åži vrei să te cred, nu-i aÅŸa? Tot hoarda aceea de cazaci irlandezi de la biserică a fost? Åžtii numele vreunui huligan?
— Nu.
Minţeam, desigur. Îmi aminteam fiecare coş de pe obrazul batjocoritor al lui Ed McGee, al cărui tată ţinea taverna locală. Am auzit că se pregătea pentru Mănuşa de Aur. Poate că nu făcea decât să se antreneze pe mine.
— Mâine am să mă duc să vorbesc cu stareÅ£a lor sau cum s-o mai chema ea.
— Haide mamă, ce-ai să-i spui?
— Am s-o întreb cum îl tratează ei pe Christos. Ea ar putea să le aducă aminte acestor băieÅ£i că Isus era rabin.
Bine mamă, gândeam eu, n-ai decât. N-or să facă decât să se apropie de mine data viitoare cu crosa de baseball.
M-am născut prinÅ£ – singurul fiu al lui Rav Moses Luria, monarhul comunităţii noastre de credincioÅŸi aparte. Familia mea venea în America din Silcz, un oraÅŸ mic din Carpathia, care în diferite epoci a aparÅ£inut când Ungariei, când Austriei, când Cehoslovaciei. Åži cu toate că stăpânii s-au schimbat, un singur lucru a rămas acelaÅŸi: Silcz a fost căminul lui B’nai Simcha – „Fiii bucuriei” – ÅŸi fiecare generaÅ£ie a văzut un Luria onorat de titlul: Rabin de Silcz.


Erich Segal - Acte de Credinta


Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,