"Fratii Jderi vol 1 - Ucenicia lui Ionut" de Mihail Sadoveanu - online

Citeste online cartea "Fratii Jderi vol 1 - Ucenicia lui Ionut" scrisa de scriitorul roman Mihail Sadoveanu. Citeste cartea electronica: "Fratii Jderi vol 1 - Ucenicia lui Ionut" disponibila in biblioteca noastra online.

Citeste si:
Mihail Sadoveanu - Fratii Jderi 2 - Izvorul alb
Mihail Sadoveanu - Fratii Jderi 3 - Oamenii Mariei Sale



Titlu: Fratii Jderi vol 1 - Ucenicia lui Ionut
Autor: Mihail Sadoveanu
Domeniu:
Editura:
Anul aparitiei:
Tip coperta:
Numar pagini:




CUMPÄ‚RÄ‚ TOATE VOLUMELE ÃŽNTR-O CARTE



Despre carte: Trilogia „FraÅ£ii Jderi” este alcătuită din romanele „Ucenicia lui IonuÅ£” (1935), ,,Izvorul-alb”(1936) ÅŸi ,,Oamenii Măriei sale”(1942).Aceasta evocă epoca domniei lui Åžtefan cel Mare între anii 1469 ÅŸi 1475, fiind considerată o epopee, un amplu poem epic care povesteÅŸte fapte eroice, împletind datele istorice cu produsele ficÅ£iunii ÅŸi ale legendei.

Despre Mihail Sadoveanu
Mihail Sadoveanu a fost un scriitor, povestitor, nuvelist, romancier, academician și om politic român. Este considerat unul dintre cei mai importanți prozatori români din prima jumătate a secolului al XX-lea... citeste toata biografia


fragment
— Dacă voiÅ£i domniile voastre să cunoaÅŸteÅ£i de ce vine Vodă la hramul sfintei mănăstiri NeamÅ£u, atuncea întoarceÅ£i urechile cătră mine ÅŸi ascultaÅ£i ce vă spun eu, grăi moÅŸ Căliman. Ptiu, drace! Dacă nu doriÅ£i să aflaÅ£i, nu vă spun.
— Spune, cinstite staroste, îl îndemnară numaidecît gospodarii. Dacă nu spui, ni se bolnăvesc nevestele.
— Ei, atunci să vă spun, oameni buni. Dar trebuie să încep mai de departe.
— ÃŽncepe de departe, cinstite staroste, numai nu ne lăsa în asemenea arÅŸiţă ÅŸi neÅŸtiinţă.
— Atunci, lume dragă, ascultă. Se chiamă că măria sa Åžtefan-Vodă vine la această sfîntă mănăstire NeamÅ£u, în ziua hramului înălţării, ca să găsească pe Nechifor Căliman. Ptiu, drace!
Gospodarii începură a rîde gros. Femeile începură a rîde subţire.
— Ptiu, drace! urmă starostele, cîrnind spre stînga nasul ÅŸi uitîndu-se urît. Să ÅŸtiÅ£i voi cu toÅ£ii că măria sa mi-a poruncit soroc de judecată aici, ca să-mi scoată dreptăţile mele împotriva celor care m-au prigonit. Am mai avut ÅŸi alte înfăţişări la scaunul măriei sale, la Suceava. Iar acuma măria sa mi-a trimes poruncă să mă aflu aici, în ziua înălţării. Se chiamă că noi doi, eu ÅŸi măria sa, avem o prietinie veche, de la o nuntă care a fost acu ÅŸaisprezece ani într-un sat, Reuseni. AÅ£i auzit domniile voastre de acel sat?
— Am auzit.
— Ptiu, drace! Bine c-aÅ£i auzit. Era atunci în domnie Bogdan-Vodă ÅŸi l-a fost poftit pe măria sa la o nuntă un boier al său cu numele Agapie Ciornohut. Acel Agapie Ciornohut îşi însura feciorul ÅŸi poftea să aibă nun pe măria sa Bogdan-Vodă. Deci în cîşlegile de toamnă, după culesul viilor, s-a dus la acea nuntă măria sa. Iar eu, fiind tot staroste al vînătorilor domneÅŸti, am încărcat pe samarele cailor opt căprioare ÅŸi am pus păstrăv din Ozana în douăzeci ÅŸi ÅŸapte de hîrzoburi ÅŸi am silit, cu doi oameni ai mei, s-ajung fără de nici o întîrziere la locul poruncit. Cînd am trecut Siretul, m-am întîlnit cu oÅŸteni străini ÅŸi m-am mirat. M-au întrebat unde mă duc; le-am spus numaidecît; mi-au luat vînatul ÅŸi peÅŸtele ÅŸi m-au pus la popreală. M-am supus ca cel mai umilit dintre oameni. Mă gîndesc: oare după ce umblă aceÅŸti oÅŸteni leÅŸi, cărora le place vînat domnesc? Se duc tot în drumul meu.



Citeste si:
Mihail Sadoveanu - Fratii Jderi 2 - Izvorul alb
Mihail Sadoveanu - Fratii Jderi 3 - Oamenii Mariei Sale


Mihail Sadoveanu - Fratii Jderi 1 - Ucenicia lui Ionut


Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,