"Fratii Jderi vol 2 - Izvorul alb" de Mihail Sadoveanu - carte online

Citeste online cartea "Fratii Jderi vol 2 - Izvorul alb" scrisa de scriitorul roman Mihail Sadoveanu. Citeste cartea electronica: "Fratii Jderi vol 2 - Izvorul alb" disponibila in biblioteca noastra online.

Citeste si:
Fratii Jderi vol 1 - Ucenicia lui Ionut
Fratii Jderi vol 3 - Oamenii Mariei Sale

Titlu: Fratii Jderi vol 2 - Izvorul alb
Autor: Mihail Sadoveanu
Domeniu: Roman
Editura:
Anul aparitiei:
Tip coperta:
Numar pagini:




CUMPÄ‚RÄ‚ TOATE VOLUMELE ÃŽNTR-O CARTE



Despre carte: Trilogia „FraÅ£ii Jderi” este alcătuită din romanele „Ucenicia lui IonuÅ£” (1935), ,,Izvorul-alb”(1936) ÅŸi ,,Oamenii Măriei sale”(1942).Aceasta evocă epoca domniei lui Åžtefan cel Mare între anii 1469 ÅŸi 1475, fiind considerată o epopee, un amplu poem epic care povesteÅŸte fapte eroice, împletind datele istorice cu produsele ficÅ£iunii ÅŸi ale legendei.

Despre Mihail Sadoveanu
Mihail Sadoveanu a fost un scriitor, povestitor, nuvelist, romancier, academician și om politic român. Este considerat unul dintre cei mai importanți prozatori români din prima jumătate a secolului al XX-lea... citeste toata biografia lui Sadoveanu


fragment
Feltin pivnicer e socrul meu prea iubit şi învăţătorul meu. Domnia sa Feltin m-a învăţat că vinul acesta domnesc nu se bea ca apa, ca să se audă cum gîlgîie în gîtlej, ci îl primeşti pe limbă ca pe un şirag de mărgele, ca să-i prinzi agerimea şi mireasma..
— AÅŸa ? se miră lung călugărul.
— Da, ÅŸi dacă vrei cuvioÅŸia ta să te mai aduni cu mine la această lucrare, primeÅŸte legea pe care Å£i-o dau. Dum¬nealui Feltin pivnicer mi-a dăruit ÅŸi patru cupe de cleÅŸtar : în ele se prevede limpezimea cotnarului ca o nestemată ; plăcerea vederii sporeÅŸte pe a gustului. Cînd îmi vin prie¬tini buni, scot cupele.
— Vrei să spui domnia ta, căpitane, că eu nu-Å£i sînt prietin ?
— ÃŽndrăznesc să spun, cuvioase părinte, că nu-mi eÅŸti, deoarece bei armaÅŸul ca pe o apă de rînd.
— Sînt păcătos, sînt lacom, se tîngui părintele Timof¬tei. Ai găsit domnia ta băutori care gustă cum spui ? Mira-m-aÅŸ !
— Am găsit.
— Doresc să aflu care sînt acei prietini ai domniei tale.
— Sînt puÅ£ini, părinte, ÅŸi-i văd rar. Unul e comisul Simion Păr-Negru.
— Cinstite căpitane Petre, trebuie să-Å£i mărturisesc alt păcat : al zavistiei. Cînd voi vedea pe acel comis, am să-l urăsc de moarte !
— Ba iartă-l, părinte Timoftei, căci comisul Simion e ca ÅŸi acest vin, întru care nu se află răutate.
— Oi, căpitane, atunci mie mi-i scris să rămîn cel mai netrebnic, cel mai lacom ÅŸi cel mai rău. ÃŽncaltea avînd sub nas cîte sînt trebuitoare ticălosului trup, îmi simÅ£esc limba slobodă ; dar îndată ce trec la spovedanie ÅŸi la ispăşire, mă încîlcesc ca ÅŸi cum aÅŸ uita cu desăvîrÅŸire limba moldovenească. După ce mi-ai spus că nu-Å£i sînt prietin, nu-mi mai rămîne decît să lepăd lacrimi ÅŸi să mă duc să caut pe stareÅ£ul meu, părintele arhimandrit Amfilohie.
Dînd odată de duşcă ulcica de vin şi umilindu-se în aceeaşi clipă pentru asemenea faptă, cuviosul părinte Timoftei se ridică de pe laiţă şi se sprijini pufnind într-un stîlp al pridvorului. Neamţul îl privea cu zîmbetu-i neclintit ; numai ochii i se ascuţiseră în două ace de lumină.


Citeste si:
Fratii Jderi vol 1 - Ucenicia lui Ionut
Fratii Jderi vol 3 - Oamenii Mariei Sale


Mihail Sadoveanu - Fratii Jderi 2 - Izvorul alb


Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,