Citeste online cartea "Baletul mecanic" de Cezar Petrescu

Citeste online cartea "Baletul mecanic" scrisa de scriitorul roman Cezar Petrescu. Citeste cartea electronica: "Baletul mecanic" disponibila in biblioteca noastra online.





Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.ro. Pretul ei este 11,50 lei. Pretul este redus de la 12,50 lei.

Puteti cumpara cartea si din libraria Libris.ro. Pretul ei este 10,01. Libris are transport gratuit pentru orice comanda.

Titlu: Baletul mecanic
Autor: Cezar Petrescu
Domeniu: Fictiune, Literatura romana, Literatura Romana Clasica
Editura: Minerva
Anul aparitiei: 2004
Tip coperta: Brosata
Format: 110x160
Numar pagini:




Comanda cartea






Despre cartea "Baletul mecanic"
Protagonistul romanului este Dan. Lenta lui prabusire morala este urmarita cu un ochi atent la detalii si implicatii, fara compasiunea care ar compromite analiza lucida a unui caz de sclavie erotica si de comportament abulic, marturisite cu o resemnata franchete.

Despre Cezar Petrescu
Cezar Petrescu (n. 1 decembrie 1892, Cotnari, Iași - d. 9 martie 1961, București) a fost un romancier, nuvelist, traducător și gazetar român, redactor la Adevărul, Dimineața, Bucovina, Țara nouă, Voința, fondator și codirector, alături de Pamfil Șeicaru, al revistei social-politice și culturale Hiena (1919-1924)... citeste toata biografia lui Cezar Petrescu


fragment
Vorbea cu obrazul tresărind de ticuri, cu ochii inflamaţi de plîns, fiindcă, recunosc, îşi iubise sora; iar pierderea ei îi pricinuise o durere reală şi adîncă. Pentru că eram copilul ei şi fiindcă în acest copil îşi adunase dînsa toată viaţa, iar nu pentru mine, simţea deci datoria să mă apere ultima dată de ameninţările care mă pîndeau şi pe care nici pe departe, atunci, nu le puteam presimţi.
Aceasta am înţeles-o mai tîrziu, cînd a venit ispăşirea.
Atunci însă m-a exasperat, ca o predică lipsită de tact şi rostită neghiob, într-o cameră de unde nu se risipise mirosul luminărilor şi al smirnei.
ÃŽncepuse:
— Risipa e mama...
— Ajunge, unchiule Alec, cu aceste genealogii!... Risipa e mama... Lenea e sora...
Mi-a replicat cu asprime.
Am răspuns tăios.
Discuţia s-a încheiat într-un chip brutal şi teatral, pe care nu-l premeditasem nici măcar cu o clipă înainte.
Unchiul Alec îşi sfîrşea predica:
— ...cînd n-ai să mai ai ce mînca ÅŸi cînd ai să te trezeÅŸti singur pe lume, fără prietenii care te linguÅŸesc astăzi, te vor exploata mîine ÅŸi te vor părăsi poimîine; atunci să ÅŸtii că în casa mea, aÅŸa modestă cum e, ai să găseÅŸti un pat ÅŸi o farfurie întinsă la masă. Nu Å£i-o doresc. Dar ÅŸtiu că aÅŸa se
va sfîrşi! Nu poate să sfîrşească altfel... Tu care...
Am apăsat butonul soneriei. În prag, ca şi cum ar fi ascultat la uşă, a apărut valetul în haina de doliu a casei.
Am întins arătătorul, cu nemărginit orgoliu de stăpîn pe voinţa mea şi pe destinele mele:
— Domnul a cerut pardesiul! GrăbeÅŸte!






Cezar Petrescu - Baletul mecanic





Vezi si:
Ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura