Citeste cartea Muntele si Valea de Bogdan Petrceicu Hasdeu

Citeste online cartea de poezii "Muntele si Valea" scrisa de scriitorul roman Bogdan-Petrceicu Hasdeu.


Una din poeziile lui Bogdan-Petrceicu Hasdeu
Lilica

Când copilasu-mi se lipeste
Plapând la sânul meu,
Si-l port în brate, si-mi zâmbeste,
Si-l strâng, si-l pup mereu;

Îmi pare-atunci ca-s o tulpina
Ce-abia mai sta pe radacina,
Tot sughitând dupa lumina
D-atâtea ierne-n sir,
Si iata ca-ntr-o zi cu soare,
Sosind o raza iubitoare,
Facu din trestia ce moare
Sa iasa trandafir:

Un copilas ce se lipeste
Plapând la sânul meu,
Si-l port în brate, si-mi zâmbeste,
Si-l strâng, si-l pup mereu!




Poezia Muntele si valea
Nebun, nebun de mii de ori
Acel ce cată grâu și flori
Pe munții rătăciți în nori:
Sunt tari, sunt nalți, sunt de granit,
Dar fruntea lor cea triumfală
Abia rodește cu sfială
Un mușchi mănunt și otrăvit.

Priviți, priviți aceste văi,
De râulețe și de căi,
De busuioace și de clăi
Brăzdate ca un curcubeu:
Se scaldă struguru-n lumină,
Și iese mierea din albină,
Și totu-i plin de Dumnezeu!

Nu sus, nu sus la cei avuți,
În norii fumului pierduți,
Se nasc fecundele virtuți.
Poporul ce suspină jos
E singur valea roditoare,
În care crește grâu și floare,
Bun și frumos!...





Muntele si Valea de Bogdan-Petrceicu Hasdeu
citeste cartea pe tot ecranu

Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, Bogdan-Petrceicu Hasdeu, Muntele si Valea