Citeste cartea "Viata ca o prada" de Marin Preda

Citeste online cartea " Viata ca o prada " scrisa de scriitorul roman Marin Preda . Citeste cartea electronica  " Viata ca o prada " disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria LIBRIS.RO. Pretul ei este 17 lei si ai livrare gratuita.





fragment
- Heeee! Şi d-aia ai tras tu căruţa la marginea drumului!! Din mers nu puteai să-mi spui, heeee!
Åži l-am arătat cu mâna ca să-l mai vadă ÅŸi alÅ£ii ÅŸi am conti¬nuat să behăi.
- Nu, că putem să întoarcem caii ÅŸi să ne ducem acasă! a zis el atunci cu simplitate, vrând parcă, cu o ultimă sforÅ£are, să ră¬mână în mijlocul acestei simplităţi care ne-ar fi izbăvit de toate grijile ÅŸi de toate temerile. Spunem că n-au mai fost locuri ÅŸi gata. Altfel îţi închipui ce rău o să fie. Ce-o să te faci tu, cum o să te arăneÅŸti? Lăsând la o parte faptul că n-o să se poată să nu-Å£i pese de toÅ£i proÅŸtii care or să râdă de tine.
Mă uitam la el ÅŸi ca totdeauna glasul cu care îmi spunea aceste cuvinte mă făcu să înÅ£eleg mai puÅ£in ceea ce spunea. Cum o spunea, asta era uimitor. O veÅŸnică surpriză. ReieÅŸea în acele clipe că lumea n-ar fi atât de greu de suportat, dacă n-ar fi împă¬nată cu proÅŸti. Ei, ce-o să fac? Sunt eu în stare, aÅŸa ca el, să nu-mi pese de ei? N-o să fiu, cum o să fiu? Sunt un copil, puÅ£ini sunt cei care cu adevărat se pricep să le facă faţă. Åži atunci?
- Åži ce vreai tu acum de la mine?
–Te întreb. Åžtii?!
- Ce să ştiu?
- Cum ce să ştii? Păi despre ce vorbim noi aicea? Ştii tu carte?
Am tăcut. Cum puteam să-i alung îndoielile? Să-i spun că ştiu să rezolv ecuaţii de gradul întâi, sau că ştiu toată istoria Evului Mediu aşa cum se predă ea în clasa a doua de liceu?
- Ia spune-mi tu mie, aici, a zis el atunci tresărind parcă şi el însuşi că această idee nu-i venise mai demult în minte, care sunt bogăţiile ţării?
Vroia să mă examineze el, să audă cu urechile lui că ştiu şi să se liniştească.
- Care sunt bogăţiile ţării? Eeee! Heeee!
Åži l-am arătat iar cu mâna, să fie martori ÅŸi alÅ£ii, ÅŸi să râdă ÅŸi ei de întrebarea lui. A început să râdă el însuÅŸi, redevenind se¬nin ÅŸi a pus mâna pe hăţuri. Convingerea mea îl subjugase.
La Câmpu-Lung am ajuns pe seară şi am tras sub şoproanele unui han. Era frig, am început să tremur, m-am învelit cu cerga, care nu ţinea însă deloc de cald.
- Ce e cu tine? m-a întrebat.
- Tu nu vezi? i-am răspuns eu cu dinţii clănţănind. Mi-e frig, pune dulama pe mine şi ia cerga asta de-aici.
Mi-a adus să mănânc doi mici şi mi-a pus o ceaşcă cu ţuică în mână.
- Bea şi tu, zice, mi-o dădu mocanu' ăsta de-alături. A tras şi el cu căruţa cu noi, e de prin Răchitele. Are şi el un copil să-l dea la şcoală. A venit cu el în căruţă şi cu un butoi, eu zic că are o sută de chile. Ei, adăugă el, pot eu să fac faţă? Se duce şi dă la unul şi la altul şi ţuică şi bani şi admitem cazul că şi băiatul e bun. între tine şi el nu-l alege pe el?!
N-am putut nici să mănânc, nici să beau şi nici nu mai auzeam bine ce spunea.









"Viata ca o prada" de Marin Preda

Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,