"Soimul maltez" de Dashiell Hammett - carte online

Citeste online cartea "Soimul maltez" scrisa de scriitorului american Dashiell Hammett. Citeste cartea electronica - roman politist: "Soimul maltez" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria ELEFANT.RO. Pretul ei este 23,44 lei.





fragment
Domnişoara Wonderly urmări grămăjoarele cenuşii care tremurau şi alunecau. Avea o privire neliniştită. Stătea pe marginea fotoliului. Îşi sprijinea picioarele de podea, ca şi cum ar fi fost gata să se ridice. Mâinile, înmănuşate în negru, i se încleştaseră în poală de o poşetă neagră şi tur¬tită. Spade se lăsă pe spate în scaunul său şi o întrebă:
― Ei, ce pot face pentru dumneavoastră, dom¬nişoară Wonderly?
Fata îl privi şi îşi ţinu răsuflarea. Înghiţi în sec şi spuse grăbit:
― Aţi putea...? M am gândit... M am... Cum să vă spun....
Îşi muşcă buza inferioară cu dinţii ei străluci¬tori şi tăcu. Doar ochii întunecaţi mai vorbeau, implorându l.
Spade zâmbi, dădu din cap ca şi cum ar fi în¬ţeles o, dar amabil, de parcă n ar fi fost ceva serios la mijloc.
― Ce ar fi să mi povestiţi totul de la început, pe urmă vedem noi ce i de făcut. E mai bine s o luaţi de la începutul începutului.
― S a întâmplat la New York...
― Da.
― Nu ştiu unde l a întâlnit. Vreau să spun că nu ştiu în ce loc anume l a întâlnit la New York. E cu cinci ani mai mică decât mine... are doar şaptesprezece ani... şi frecventam alte cercuri. Nu cred c am fost vreodată foarte apropiate, aşa cum ar trebui să fie surorile. Tata şi mama sunt în Europa. Vestea are să i distrugă. Trebuie s o aduc acasă, înainte de reîntoarcerea lor.
― Da, spuse Spade.
― Se reîntorc în prima zi a lunii viitoare.
Ochii lui Spade se luminară.
― Atunci avem două săptămâni la dispoziţie.
― N am ştiut ce a făcut până ce n am primit scrisoarea ei. Am fost disperată. Buzele îi tre¬murară. Mâinile frământau poşeta neagră din poală. ― De frică să nu fi făcut vreo prostie, am ezitat să anunţ poliţia, dar la urmă, temându mă să nu i se fi întâmplat ceva, mi am zis că e cazul s o anunţ. N am avut cui să cer un sfat. N am ştiut ce să fac. Ce puteam să fac?
― Nimic, fireşte, răspunse Spade, dar apoi a sosit scrisoarea ei.
― Da, şi i am telegrafiat, cerându i să se în¬toarcă acasă. Am telegrafiat aici, la post restant Era singura adresă pe care mi o dăduse. Am aş¬teptat o săptămână, dar n am primit nici un răs¬puns, nici un cuvânt de la ea. Iar data la care urmează să se întoarcă tata şi mama se apropie tot mai mult. Aşa c am venit la San Francisco s o caut. I am scris că vin. N ar fi trebuit să i scriu, nu i aşa?
― Poate că nu. Nu i întotdeauna uşor să ştii ce i de făcut. Aţi găsit o?
― Nu. N am găsit o. I am scris c am să trag la hotelul St. Mark şi am rugat o să vină să stăm de vorbă, chiar dacă nu are chef să se întoarcă acasă cu mine. Dar n a venit. Am aşteptat o trei zile, dar degeaba, nu mi a trimis nici măcar un rând.
Spade îşi clătină capul de mefisto blond, se încruntă plin de înţelegere şi îşi strânse buzele.









Dashiell Hammett - Soimul maltez

Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,