"Marile Sperante" de Charles Dickens - carte online

Citeste online cartea "Marile Sperante" scrisa de scriitorul englez Charles Dickens. Citeste cartea electronica "Marile Sperante" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria ELEFANT.RO. Pretul ei este 19,67 lei.

fragment
După ce m-a privit o clipă, omul mă întoarse cu capul în jos şi cu picioarele în sus şi-mi goli buzunarele. Dar, în afară de o bucată de pâine, nu găsi nimic. Când biserica se întoarse din nou în picioare - căci omul era atât de iute în mişcări şi atât de puternic, încât răsuci biserica cu susul în jos, în faţa mea - cum spun, când biserica se întoarse din nou în picioare, eu şedeam tremurând cocoţat pe o piatră înaltă de mormânt, în timp ce el înfuleca pâinea cu lăcomie.
- Măi puştiule, făcu omul, lingându-şi buzele, dar dolofan obraji mai ai.
Cred că, într-adevăr, aveam obrajii dolofani, deşi pe atunci era cam mititel şi nu prea voinic pentru vârsta mea.
- Să fiu al naibii, dacă nu i-aş mânca! spuse omul, clătinând ameninţător din cap. Zău dacă n-aş face-o.
Mi-am exprimat cu gravitate dorinţa ca acest lucru să nu se întâmple şi m-am încleştat cu putere de piatra pe care mă aşezase omul, întâi ca să mă ţin mai bine şi apoi ca să nu cumva să încep să plâng.
- Ia spune-mi, făcu omul, unde ţi-e mama?
- Acolo! am răspuns eu.
- Omul tresări ca şi cum ar fi vrut s-o ia la goană, se opri, apoi, şi se uită în urmă.
- Acolo, am explicat eu: "deasemeni şi Georgiana", aceea este mama.
- A! făcu el, întorcându-se; şi ăla de alături de ea e tatăl tău?
- Da, domnule, am spus eu. "Răposat în această parohie".
- Aha! bodogăni omul, gânditor. Şi tu pe lângă cine trăieşti acum, dacă cumva te mai las eu cu zile?
- Cu sora-mea, doamna Gargery, nevasta lui Joe Gargery, fierarul.
- Fierarul, aha! făcu el. Şi-şi privi piciorul.










Charles Dickens - Marile Sperante
Vezi ultimele carti adaugate Autori la inceput Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,