Citeste cartea "Rosu, galben si albastru" de Ion Minulescu

Citeste online cartea "Rosu, Galben Si Albastru" scrisa de scriitorul roman Ion Minulescu. Citeste cartea electronica: "Rosu, Galben Si Albastru" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face de pe site-ul EMAG

Titlu: Rosu, Galben Si Albastru
Autor: Ion Minulescu
Domeniu: Fictiune, Literatura romana, Literatura Romana Clasica
Editura:
Anul aparitiei:
Tip coperta:
Numar pagini:

Comanda cartea






Despre cartea "Rosu, Galben Si Albastru"


Despre Ion Minulescu
Ion Minulescu (n. 6 ianuarie 1881, București - d. 11 aprilie 1944, București) a fost un poet și prozator român, reprezentant important al Simbolismului românesc. Ion Minulescu este numit director... citeste toata biografia lui Ion Minulescu


fragment
Dar mai ştiu că, de câte ori este supărată pe mine, Lotty are perfectă dreptate. Sunt un incorigibil. Iubirea femeilor îmi deviază acul busolei sufleteşti. La mine, steaua polară s-a mutat în emisferul austral. Când e supărată, Lotty scrâşneşte din dinţi şi îşi presează buzele ca nişte
Dardanele în miniatură. De data asta, arhipelagul nu-şi mai amestecă apele cu Marea de Marmara.
― De ce eÅŸti supărată, Lotty?
― Åži de ce n-aÅŸ fi?...
― Te plictiseÅŸte ră zboiul?
― Ce am eu cu războiul?...
― Å¢i-e frică de bombe ?
― Parcă frica te păzeÅŸte de moarte!...
După câteva duzini de întrebări şi răspunsuri în felul celor de mai sus, reuşesc să aflu că azi-dimineaţă, pe când dormeam, m-a căutat o femeie acasă. Pentru prima oară, o femeie vine la mine acasă. De tre ani, singura femeie care intră în odaia mea e Lotty. Cu celelalte mă întâlnesc la cafenea, la redacţie, la hotel, sau la ele acasă. Sunt curios să ştiu cine a fost.
― N-a spus cum o cheamă ?
― A spus că ÅŸtii tu cine este.
― Åži cum era? Tânăra, bătrână?...
― Iaa!... o biată fetiţă... o mucoasă!... A spus că este elevă la Conservator.
De la Conservator cunoşteam poate zece eleve, nu una singură.
Lotty, însă, nu-mi dă răgaz s-o ghicesc.
― Ea a spus... Dar cine poate ÅŸti dacă este aÅŸa?... Mie mi-a făcut o impresie foarte proastă. AÅŸa eleve de conservator nu se găsesc decât pe la bariera MoÅŸilor...
Mă jur că nu mi-am dat întâlnire acasă cu nici o femeie, că dintre elevele de la Conservator nu cunosc decât pe sora unui coleg de redacţie, care, de altfel, este logodită cu un ofiţer de pe frontul de nord şi care, probabil, a şi plecat din Bucureşti în Moldova, ca să fie mai aproape de el.





Ion Minulescu - Rosu, Galben Si Albastru





Vezi si:
ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura