Citeste online "Maitreyi" de Mircea Eliade

Citeste online cartea " Maitreyi " scrisa de scriitorul roman Mircea Eliade . Citeste cartea electronica - roman de dragoste: " Maitreyi " disponibila in biblioteca noastra online.
Citește și cartea răspuns Dragostea nu moare a scriitorei indiene Maitreyi Devi

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Libris.ro. Pretul ei este 14.25 lei si aveti livrare gratuita.

fragment
Am ÅŸovăit atâta în faÅ£a acestui caiet, pentru că n-am izbutit să aflu încă ziua precisă când am întâlnit-o pe Maitreyi. în însemnările mele din acel an n-am găsit nimic. Numele ei apare  acolo mult mai târziu, după ce am ieÅŸit din sanatoriu ÅŸi a trebuit să mă mut în casa inginerului Narendra Sen, în cartierul Bhowanipore. Dar aceasta s-a întâmplat în 1929, iar eu întâlnisem pe Maitreyi cu cel puÅ£in zece luni mai înainte. Åži dacă sufăr oarecum începând această povestire, e tocmai pentru că nu ÅŸtiu cum să evoc figura ei de-atunci ÅŸi nu pot retrăi aievea mirarea mea, nesiguranÅ£a ÅŸi turburarea celor dintâi întâlniri.
îmi amintesc foarte vag că, văzând-o o dată în maÅŸină, aÅŸteptând în faÅ£a Mi „Oxford Book Stationary" - în timp ce eu ÅŸi tatăl ei, inginerul, alegeam cărÅ£i pentru vacanÅ£ele de Crăciun -,
am avut o ciudată tresărire, urmată de un foarte surprinzător dispreÅ£. Mi se părea urâtă, cu ochii ei prea mari ÅŸi prea negri, cu buzele cărnoase ÅŸi răsfrânte, cu sânii puternici, de fecioară bengaleză crescută prea plin, ca un fruct trecut în copt. Când i-am fost prezentat ÅŸi ÅŸi-a adus palmele la frunte, să mă salute, i-am văzut deodată braÅ£ul întreg gol ÅŸi m-a lovit culoarea pielii; mată, brună, de un brun nemaiîntâlnit până atunci, s-ar fi spus, de lut ÅŸi de ceară. Pe atunci locuiam încă în Wellesley Street, la Ripon Mansion, ÅŸi vecinul meu de cameră era Harold Carr, impiegat la „Army and Navy Stores", a cărui tovărăşie o cultivam, pentru că avea o sumă de familii prietene în Calcutta, unde îmi petreceam ÅŸi eu serile ÅŸi cu ale căror fete ieÅŸeam săptămânal la dancinguri. Acestui Harold încercai să-i descriu - mai mult pentru lămurirea mea decât a lui - braÅ£ul gol al Maitreyiei ÅŸi straniul acelui galben
întunecat atât de turburător, atât de puţin femenin, de parcă ar fi fost mai mult al unei zeiţe sau al unei cadre decât al unei indiene.


"Maitreyi" de Mircea Eliade


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,