Citeste online cartea Cei Cinci Purcelusi de Agatha Christie

Citeste online cartea "Cei Cinci Purcelusi" scrisa de Agatha Christie. Cartea electronică "Cei Cinci Purcelusi" spune povestea lui Hercule Poirot, care trebuie să descâlceasca itele unui caz de crima vechi de 16 ani. Atunci, Caroline Crale a fost condamnata la moarte pentru uciderea sotului sau, excentricul artist Amyas, totul fiind considerat o crima pasionala. Acum însa, Lucy, fiica ramasa orfana, vrea sa descopere ce s-a întâmplat cu adevarat în ultimele clipe din viata parintilor ei, convingându-l pe Poirot sa-i dea o mâna de ajutor. Si lucrurile sunt cu atât mai complicate cu cât exista nu unul, ci, de fapt, cinci posibili criminali.


fragment
Ascultaţi, domnule Poirot. Şi înţelegeţi asta... să înţelegeţi foarte clar. Vă angajez să investigaţi un caz de crimă.
- Vreţi să spuneţi...
- Da, vreau să spun. Un caz de crimă este un caz de crimă, chiar dacă a avut loc ieri sau acum şaisprezece ani.
- Dar, draga mea domnişoară...
- Aşteptaţi, domnule Poirot. N-aţi înţeles totul încă. Mai este un element foarte important.
- Da?
- Mama mea era nevinovată, declară Carla Lemarchant.
  Hercule Poirot îşi frecă nasul şi murmură:
- Ei bine, evident, înţeleg că...
- Nu e vorba despre sentimente. E vorba despre scrisoarea ei. A lăsat-o pentru mine înainte să moară. Trebuia să-mi fie dată atunci când aveam să împlinesc douăzeci şi unu de ani. A lăsat-o doar pentru un motiv: ca să fiu sigură. Asta era tot ce era scris acolo. Ca nu făcuse ea asta... că era nevinovată... că puteam fi pentru totdeauna sigură de asta.
  Hercule Poirot privi gânditor către chipul tânăr care se uita la el cu atâta sinceritate. Spuse încet:
- Tout de meme ...
Carla zâmbi.
- Nu, mama mea nu era aşa! Vă gândiţi c-ar putea fi o minciună... o minciună sentimentală? Tânăra se aplecă înainte. Ascultaţi, domnule Poirot, sunt unele lucruri pe care copiii le ştiu foarte bine. Îmi amintesc de mama mea... este o amintire înceţoşată, desigur, dar îmi amintesc destul de bine ce fel de persoană era. Nu spunea minciuni... minciuni sentimentale. Chiar dacă un lucru te putea răni, ea avea întotdeauna să-l spună. Ca dentiştii sau ca spinii care-ţi intră-n deget... chestii de genul ăsta. Adevărul era... un impuls natural pentru ea. Nu eram, cel puţin nu cred, foarte ataşată de ea... dar aveam o încredere neţărmurită în ea. încă am şi acum! Dacă spune că nu mi-a ucis tatăl, atunci chiar nu l-a ucis! Nu era genul de persoană care să scrie cu solemnitate o minciună, mai ales că ştia că avea să moară.
Încet, aproape neîncrezător, Hercule Poirot îşi înclină uşor capul.
Carla continuă:
- De aceea e bine ca eu să mă căsătoresc cu John. Eu ştiu că e-n regulă. Dar el nu ştie. El simte că e normal ca eu să cred că mama mea a fost nevinovată. Trebuie ca situaţia să fie clarificată, domnule Poirot. Şi dumneavoastră veţi face asta!



"Cei Cinci Purcelusi" de Agatha Christie


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,