"Frumoasele straine" de Mircea Cartarescu - carte online

Citeste online cartea "Frumoasele straine" scrisa de scriitorul roman Mircea Cartarescu. Citeste cartea electronica: "Frumoasele straine" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria ELEFANT.RO. Pretul ei este 24 lei.

fragment
ÃŽntr-o dimineatã de iarnã, acum vreo trei ani, primesc un telefon de la directorul unei cunoscute reviste culturale. „Domnule Cãrtãrescu“, îmi spune o voce ceremonioasã, asa cum doar oamenii în vârstã, care-au zãbovit o vreme prin interbelic, o mai au, „ati primit o scrisoare din Danemarca pe adresa noastrã. Vã rugãm sã veniti la noi, pe Brezoianu, s-o luati. Treceti când puteti“. Puteam chiar atunci. Eram singur acasã si mã apucase stenahoria. Mereu mi se-ntâmplã asa când lumina jegoasã, deprimantã a iernilor bucurestene îmi cade pe masa de scris. M-am îmbrãcat si-am iesit în umezeala de-afarã.
Am luat troleul de la Kogãlniceanu, o singurã statie, asa cã n-am apucat sã mã-ntreb de prea multe ori de la cine naiba as fi putut primi eu o scrisoare din Danemarca. Mai departe de Hamlet nu cunosteam nici un danez de pe lume. Coborât în fatã la McDonald’s, eram la fel de nedumerit ca la-nceput. Am traversat cãtre hidoasele ruine de pe (arguably) cel mai urât bulevard din lume si-am luat-o direct spre clãdirea „Informatia“, cum era cunoscutã pe vremuri. Mi-e teamã de lifturile vechi, asa cã am urcat pe niste scãri demne de Ministerul Adevãrului pânã la ultimul etaj, unde, ca si la Casa Presei, aveai surpriza sã gãsesti birouri meschine, sordide, de mirare într-o astfel de clãdire impozantã. O secretarã mi-a adus plicul. Era mare, jerpelit si pufos, si pe el, în afara numelui meu si a adresei revistei respective, scrise de mânã, cu pixul, mai scria ceva, tot de mânã, în crucis si-n curmezis, ceea ce dãdea plicului un aer… cumva bizar, de anvelopã care-a rãtãcit mult pe drumurile ascunse ale postei si care se-ntoarce de unde-a plecat plinã de inscriptii: andrisantul necunoscut, decedat, lipseste de la domiciliu etc. Am multumit si-am iesit pe usã, în paltonul meu negru, prea arãtos pentru un ins atât de scund ca mine (avea sã mi se fure iarna urmãtoare pe aeroportul din München, aproape spre usurarea mea), si cu plicul la subtioarã.






Mircea Cartarescu - Frumoasele straine






Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,