"Si diavolii mor candva" de Paul-Lucian Letzner - carte online

Citeste online cartea "Si diavolii mor cândva" scrisa de scriitorul roman Paul-Lucian Letzner. Citeste cartea electronica: "Si diavolii mor cândva" disponibila in biblioteca noastra online.


fragment
Mama a fost ieri cu mine şi pot deja să merg cu ea. Nu ştiu încă să întorc, dar până mă fac mare am să pot şi asta. Tata l-a rugat pe nea Mitica să-mi dea jos roţile de sprijin. El zice că dacă merg cu roţile de sprijin am să mă fac puturos şi n-am să învăţ niciodată să merg ca adulţii. Dar să ştii că eu nu-s puturos, Buní. De două zile eu îi dau să manânce lui Rex, ca să te scutesc pe tine de unele treburi.
Uşa se deschise şi Vlad apăru cu o figură obosită, dar cu faţa plină de zâmbet. Victor îi sări în braţe şi Maria îi îmbrăţişă pe amândoi.
Cardiologul se duse apoi la Daniela, o sărută pe obraz, îi sărută mâna, apoi i-o aşeză uşor pe pat, uitându-se dacă furtunelul cu perfuzie este bine aşezat. Îi făcu din cap Mariei a încuviinţare că mama ei se recuperează bine şi că este în afară de orice pericol. Degetele Danielei, cu unghiile mereu îngrijite însă ridate acum, aidoma unei femei bătrâne, trădau suferinţele prin care trecuse femeia, şi nu vârsta ei, pentru că nu depăşise cincizeci de ani, rămaseră uşor crispate, pe cearceaful alb imaculat. Pe gâtul
lung al Danielei se vedeau riduri adânci săpate de viaţa nemiloasă, care a smuls-o atât de brutal din paradisul copilăriei şi al adolescenţei fericite. Zâmbetul strengăresc nu îi dispăruse încă, cu toate că nu se potrivea acum pe figura-i obosită.
- Cum îţi merge Daniela, o întrebă ginerele cu o voce caldă.
- Îmi este foarte bine acum, îmi pare rău că v-am stricat petrecerea de aniversare. Tu aveai liber şi a trebuit să te ocupi de mine, în loc să-ţi răsfeţi familia.
- Nu a fost aşa de rău, asta este meseria mea şi o fac cu plăcere, răspunse Vlad.
- Buní, când vii acasă, spuse Victor, am o grămadă de lucruri să-ţi arăt. Să mă vezi cum merg pe bicicleta de la tine.
- Victoraş, ai răbdare, te rog, şi las-o pe Buní în pace că acum este puţin bolnavă, îl rugă Vlad.
- Ai avut o zi grea Vlad, zise Maria aşezând o mână pe umărul lui Victoraş, arăţi foarte obosit.
Ce-a mai fost?
- A venit un bărbat cu probleme mari la inimă şi puţin a lipsit să nu-l pierd. Acum este bine, doarme, însă n-a fost simplu. Familia îl aştepta afară şi când m-au văzut că ies din sala de operaţie au izbucnit în plâns. Când însă le-am spus că va trăi, nevastă-sa a căzut în genunchi şi a vrut să-mi sărute mâna. N-am lăsat-o, fiindcă eu sunt medic, nu popă. Nu mi-am făcut decât meseria...
Maria lăsă să-i alunece o lacrimă pe obraz, o şterse rapid şi se uită cu mândrie la Vlad, soţul ei şi la Victoraş, copilul drag pe care Dumnezeu i l-a dăruit de la acesta. Nici nu-şi putea dori mai mult de la viaţă. Un soţ minunat şi un înger de copil...
Peagerul lui Vlad ţârâi şi medicul se duse la telefon că să sune la numărul indicat. Un alt caz tocmai venise în spital şi trebuia să meargă acolo să mai salveze un om.
- Trebuie să plec, spuse jenat celor două femei, care se priveau fericite în ochi, spunându-şi astfel multe, fără a rosti însă un cuvânt.






Paul-Lucian Letzner - Si diavolii mor cândva

Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,