Citeste online cartea "Cismigiu et comp." de Grigore Bajenaru

Citeste online cartea "Cişmigiu et Comp." scrisa de scriitorul roman Grigore Băjenaru. Citeste cartea electronica: "Cismigiu et comp." disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria EMAG.RO. Pretul ei este 15 lei.

Titlu: CiÅŸmigiu et Comp.
Autor: Grigore Băjenaru
Domeniu: Literatura Romana, Beletristica
Editura: UNIVERSITARA
Anul aparitiei: 2009
Tip coperta:
Numar pagini: 217





Comanda cartea






Despre cartea "CiÅŸmigiu et Comp."


Despre Grigore Băjenaru
Grigore Popescu-Băjenaru (n. 13 decembrie 1907, PeriÈ™ – d. 5 februarie 1986) a fost un scriitor român.
A fost fiul profesorului și autorului de manuale Ion Popescu-Băjenaru.
După absolvirea liceului Gheorghe Lazăr, a studiat literatura și filozofia la Universitatea București. A lucrat ca profesor la mai multe școli private și de stat, iar mai târziu a avut funcții administrative la primăria Bucureștiului și Galeriile de artă.... citeste toata biografia lui Duiliu Zamfirescu


fragment
― Treaba lor, lasă-i pe ei să spună ce vor; dar pe tine să nu te mai aud, că-i foc! Hai, spală-te ÅŸi-mbracă-te mai repede, că n-or să te-aÅŸtepte pe tine!
Doamne, ce bine fusese pînă acum! Ieşeam din casă şi intram în şcoală! Mă sculam tîrziu, pentru că nu trebuia să-mi pierd vremea cu drumul. Şi aveam însemnătatea mea printre băieţi, că eram "băiatu' lu' don' director"!
Dar aci, la liceu, cine o să mă mai bage în seamă printre atîtea sute de băieţi?!
De pe acum începuse să mă apese o grijă la care nici nu mă gîndisem pînă atunci!
Toată vara mă meditase tata, meditaÅ£ie cu patimi, ÅŸi le-am îndurat pe toate, numai din ambiÅ£ia de a fi licean! Dictare, cetire, povestire ÅŸi analiză gramaticală, ÅŸi aritmetică cu geometrie ― vai de măiculiÅ£a mea!
Mîncam bătaie în fiecare zi!
Dacă nu puneam o virgulă unde trebuia, era prăpăd!
Iar cu cîteva zile înainte de examenul de admitere, am scris vorba "parcă" fără apostrof (cum se scria pe atunci). Aceasta era, dealtfel, singura greşeală pe care o făcusem. Ei bine, pentru atîta lucru, în afară de patru palme părinteşti, tata mi-a dat să scriu, drept pedeapsă, de 100 de ori, cuvîntul parcă, cu apostrof!
Cu toate astea, la examen am răspuns bine şi n-am ieşit printre codaşi. Am cam scrîntit-o eu, ce e drept, dar nu la română, ci la aritmetică, la o regulă de asociaţie. Dar vorba e... reuşisem!
Şi astăzi trebuia să încep cursurile!
"Hm! mă gîndîi eu, în timp ce mă spălam, tatii nu-i convine că-l poreclesc băieţii pe directorul nostru Barbă, pentru că şi el e director de şcoală. Dar el e de primară, nu de liceu!"...











Grigore Bajenaru - Cismigiu et comp.


Vezi si:
ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura