"Sub pecetea tainei" de Mateiu Caragiale - carte electronica

Citeste online cartea "Sub pecetea tainei" scrisa de scriitorul roman Mateiu Caragiale. Citeste cartea electronica: "Sub pecetea tainei" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Libris.ro. Pretul ei este 5 lei. Transport gratuit pentru orice comanda.

Titlu: Remember. Craii de Curtea Veche. Sub pecetea tainei
Autor: Mateiu Caragiale
Domeniu: Literatura Romana, Beletristica
Editura: MINERVA
Anul aparitiei: 2006
Tip coperta: necartonata
Numar pagini: 256





Comanda cartea






Despre cartea "Sub pecetea tainei"


Despre Mateiu Caragiale
Mateiu Caragiale (n. 25 martie 1885, București; d. 17 ianuarie 1936, București) a fost un autor, istoric al heraldicii, poet, și scriitor român, întâiul născut al lui Ion Luca... citeste toata biografia lui Mateiu Caragiale


fragment
Ajunși la mine, trebuind să-mi las mosafirul singur ca să văd de masă, i-am pus înainte o veche lădiță plină de fotografii vechi - necropolă sau morgă, între pereții căptușiți de mătase "Magenta" ai căreia odihnește ca îmbălsămată o întreagă lume apusă. Când, cam peste un sfert de ceas, m-am înapoiat în salon, mi-am găsit oaspele cufundat adânc în contemplarea a trei fotografii puse una lângă alta - un brelan de dame.
Fără a-și ridica dela ele ochii, îmi ceru să-i spun cine erau.
Una, cu un aer de "Quos ego"... pe o cartă poștală într-o largă rochie înfoiată și la gât cu un șirag de boabe de chihlibar cât prunele, era bătrâna generăleasă P., tante Arethy, cum îi plăcea să i se zică.
Alta, o "Cabinet Mandy", ar fi putut sluji tot așa de bine ca Anna Csillag de reclamă unei pomade sau unui leac împotriva căderii părului. Cu gingașul ei cap întors ca să privească peste umăr, Lena Ceptureanu își arăta din spate, despletită, uimitor de bogata ei coamă, din huzur revărsată până la călcâie.
Cine era însă Domnița de bal costumat care într-o "cartă de vizită" dela Duschek, părea a vrăji cu ochii pe jumătate închiși și zâmbind, trandafirul ce ținea în mână, nu știam nici eu nici ai mei. Abia atunci mă gândii ce lesne mi-ar fi fost să aflu dela cocoana Anicuța L. ce fusese la același bal și dânsa, în poloneză.
-"Nu se știe nici măcar de unde vine, cum a ajuns fotografia asta aici ?" întrebă conu Rache.



-"Asta da, am cumpărat-o eu acum... nouăsprezece ani dela un ovrei bătrân care-și înșira sărăcia de marfă - calendare vechi, cărți cu haiduci, cheia viselor, epistolia căzută din cer și felurite poze - pe grilajul palatului Sutzu". '
Conu Rache tresări.
-"Țin minte", urmai, "fiindcă e unul din rarele lucruri netrebuincioase ce am cumpărat în viața mea, n-am uitat nici cât m-a costat: o băncuță".
-"Mi-e și rușine și frică să mărturisesc cât ași fi dat eu pe ea și ași da chiar. Vezi tu, fotografiile cucoanelor dela acel bal - cel mai izbutit poate dela Sutzu - s-au pus în vânzare ale tutulora, afară de ale uneia singură care, după ce încuviințase și dânsa, s-a răsgândit, a mers la Duschek, a ridicat întreg teancul alor ei cu clișeul împreună și le-a nimicit pe loc - întreg, mai puțin una ce a pierit - cum ? nu s-a știut, din atelier și nu i s-a mai dat de urmă". ... "Iată-o".
Și, cu rugă în glas și-n privire, luând fotografia și punând-o în dreptul inimii: "ai să mi-o încredințezi, nu e așa, s-o reproduc ?"
-"Ar fi o osteneală de prisos, coane Rache, ține-o ca amintire dela mine".







Mateiu Caragiale - Sub pecetea tainei


Vezi si:
ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura