Nunta in cer de Mircea Eliade - carte electronica

Citeste online cartea "Nuntă în cer" scrisa de scriitorul roman Mircea Eliade. Citeste cartea electronica: "Nunta in cer" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.RO. Pretul ei este 16,56 lei.

Titlu: Nunta in cer
Autor: Mircea Eliade
Domeniu: Fictiune, Literatura romana, Literatura Romana Clasica
Editura: Cartex 2000
Anul aparitiei: 2013
Tip coperta: Brosata
Numar pagini: 160





Comanda cartea


Despre cartea "Nunta in cer"


Despre Mircea Eliade
Mircea Eliade (n. 13 martie 1907, București - d. 22 aprilie 1986, Chicago), a fost istoric al religiilor, scriitor de ficțiune, filozof și profesor român la Universitatea din Chicago. Filozof și istoric al religiilor, Eliade a fost profesor la Universitatea din Chicago din 1957, titular al catedrei de istoria religiilor Sewell L. Avery din 1962, naturalizat cetățean american în 1966, onorat cu titlul de Distinguished Service Professor.... citeste toata biografia lui Mircea Eliade


fragment
— Asta nu o înÅ£elege nimeni, îl întrerupse HasnaÅŸ.
Avea un glas schimbat, neaşteptat de sobru, aproape solemn. În întuneric, ochii îi străluceau umezi, depărtaţi.
— Nimeni, repetă el mai încet. Se întâmplă aÅŸa, fără să ÅŸtii, fără să-Å£i dai seama. Tot ce ni se spune: dragoste, bani, interese sunt prostii. Nici un bărbat nu s-ar sacrifica pentru un amor sau pentru avere. Orice s-ar spune despre bărbaÅ£i, oricât de proÅŸti ar fi în majoritatea lor, lucrurile nu pot fi explicate atât de simplu. E aici un fel de vrajă, ÅŸi asta nu vine din dragoste, din pasiune, ci dintr-o nebunie nesim¬Å£ită, care cu orice chip încearcă să ne umilească...
Se opri deodată, tot atât de brusc precum începuse. Parcă s-ar fi trudit să-şi amintească un amănunt preţios, să găsească un cuvânt potrivit. Mavrodin îl aşteptă câteva clipe, apoi continuă.
— Judeci lucrurile acestea cam în acelaÅŸi fel cu mine; fireÅŸte, cu altă, mai bogată experienţă...
— ToÅ£i suntem aici de acord, scumpul meu prieten, vorbi HasnaÅŸ rar. Ne necăjesc uneori pe noi femeile, învinuindu-ne de solidaritate cu orice preÅ£, dar adevărul este că, aici, sim¬Å£im cu toÅ£ii la fel. Chiar acei care nu se pot exprima decât bolovăneÅŸte...
— E un destin, se-nÅ£elege, continuă Mavrodin nerăbdător, ca ÅŸi cum s-ar fi temut să nu-ÅŸi piardă firul povestirii. Este ÅŸi acesta un destin, căci sunt ÅŸi altele, nenumărate... De foarte multe ori încerc să-mi dau seama de ele, mai ales de acele destine obscure, lipsite de glorie, care decid, fără ÅŸtirea ÅŸi în absenÅ£a noastră, pentru o viaţă întreagă. Când o iubeam, mă întrebam uneori dacă înainte de a o întâlni nu visasem ceva dramatic sau dacă, la întâlnirea noastră, nu m-a frapat, cum se spune, vreun amănunt extraordinar... De pildă, îmi aduc bine aminte un lucru: când s-a îmbrăcat să plece avea o voaletă largă, neagră, picantă, ÅŸi blana îi era foarte discret parfumată cu Ambre antique. Dar asta se întâmpla cu câteva ceasuri după ce, fără ÅŸtirea mea, mă îndrăgostisem. Am întâlnit-o la unul din prietenii mei, arhitect bogat ÅŸi amator de petreceri. Intr-o după-amiază, într-o zi cenuÅŸie de iarnă, când aÅŸ fi putut face orice altceva, la un ceas în care, de obicei, stăteam la mine acasă... 8 ianuarie; îmi amintesc perfect data. Eram foarte plictisit, aproape întristat de sărbătorile care trecuseră anevoie; obosit, fără chef, exasperat numai la gândul că trebuie să mă duc la prietenul meu. Făgăduisem. Mi-ar fi fost greu să refuz. ÃŽmi propu¬neam să nu rămân mai mult de un ceas...



Mircea Eliade - Nunta in cer


Vezi si:
ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,