"Antimetafizica" de Nichita Stanescu si Aurelian Titu Dumitrescu

Citeste online cartea "Antimetafizica" scrisa de poetii romani Nichita Stanescu si Aurelian Titu Dumitrescu. Citeste cartea electronica: "Antimetafizica" disponibila in biblioteca noastra online.


Antimetafizica
Titlu: Antimetafizica
Autor: Nichita Stanescu si Aurelian Titu Dumitrescu
Domeniu: Poezii
Editura:
Anul aparitiei:
Tip coperta:
Numar pagini:






Comanda cartea


Despre cartea "Antimetafizica"
Antimetafizică este titlul unui volum inedit scris de poeții români Aurelian Titu Dumitrescu (născut la 15 februarie 1956) și Nichita Stănescu (1933 - 1983), apărut în foileton în suplimentul literar al "Scânteii Tineretului" în 1983, și între coperte cu titlul complet "Antimetafizica, Nichita Stănescu însoțit de Aurelian Titu Dumitrescu", la editura "Cartea Românească", în 1985.

În această carte extrem de interesantă, o carte-încercare, conținând dialoguri, interviuri, poeme, poeme-dialog între interveviat și reporter, eseuri și chiar proză scurtă, marele poet român Nichita Stănescu este provocat de Aurelian Titu Dumitrescu și răspunde provocării cu eleganța, imprevizibilitatea și substanța care i-au fost întotdeauna caracteristice.

De fapt, volumul și ideea sa s-au concretizat la insistența lui Aurelian Titu Dumitrescu, care a știut să provoace în interviurile luate de către el marelui poet român acea stare de grație a confesiunii celei mai profunde și genuine, arătându-ne astfel unul dintre cele mai dinamice, complexe și interesante portete al celui de-al doilea pisc al literaturii române după Mihai Eminescu (1850 - 1889). Wikipedia

Despre Nichita Stanescu
Nichita Stănescu (n. Nichita Hristea Stănescu, 31 martie 1933, PloieÈ™ti, judeÈ›ul Prahova — d. 13 decembrie 1983 în Spitalul Fundeni din BucureÈ™ti) a fost un poet, scriitor È™i eseist român, ales post-mortem membru al Academiei Române.


fragment
— Nichita Stănescu, când vi se vorbeÅŸte, cum vă place să vi se spună: tu, dumneata, dumneavoastră?
— Dumneata.
— ...?
— E un tu alintat.
— Când Å£i-am citit cărÅ£ile, mi te-am imaginat înalt, cum ÅŸi eÅŸti, frumos, cum ÅŸi eÅŸti, fără această uÅŸoară ÅŸiretenie degenerată din generozitate în impresia de om încurcat pe care o laÅŸi, ÅŸi la care, cu siguranţă, te-a obligat viaÅ£a, mi te-am imaginat înalt, frumos, într-un veÅŸmânt alb, lung, plimbându-te cu picioarele goale de-a lungul ţărmului ca vechii greci. ÃŽn jurul tău, lume care nu se încurca de tine, care te iubea ÅŸi care, de sărbători, aÅŸtepta să vorbeÅŸti.
Când am venit la tine, în urmă cu doi ani, te-am găsit într-un apartament cu două camere în care, evident, avusesei grijă să nu fi înghesuit mobile, bibliotecă.
Te-am găsit îngrămădit în propria ta fiinţă de vizitatorii violenţi uneori, totdeauna fără protocol, te-am găsit nu în veşmântul alb, ci într-o pereche de pantaloni maro în care tot umbli, într-o pereche de pantofi adidas şi într-un fâş de contabil şef.
Generozitatea regească, delăsarea din plictiseală, renunţarea la fast, indiferenţa faţă de relaţii te ridicau deasupra timpului.
Am căutat să mi te explic prin locul în care te-ai născut. Am revăzut Ploieştiul.
Am căutat un loc care să semene cu tine. Nu l-am găsit. Care e cea mai veche amintire a ta despre Ploieşti?
— Am atâtea multe amintiri despre PloieÅŸti care ar putea fi numite cele mai vechi amintiri despre oraÅŸul meu natal, încât mă voi opri la cea mai dureroasă dintre ele. Ea este din timpul războiului.



Nichita Stanescu si Aurelian Titu Dumitrescu - Antimetafizica


Vezi si:
ultimele carti adaugate
Autori
Autori la inceput
Dex Online - BiblioDex
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,