Citeste online cartea "Arta visatului" de Carlos Castaneda

Citeste online cartea "Arta visatului" scrisa de scriitorul peruan Carlos Castaneda. Citeste cartea electronica "Arta visatului" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Librarie.Net. Pretul ei este 9,90 lei.





fragment
   În ultimii douăzeci de ani am scris o serie de cărţi despre ucenicia mea pe lângă un vrăjitor indian Yaqui din Mexic, don Juan Matus. Am explicat în cărţile respective că acesta m a învăţat vrăjitoria, dar nu în sensul în care este aceasta înţeleasă în contextul vieţii noastre cotidiene — ca folosire a forţelor supranaturale asupra celorlalţi sau invocare a spiritelor prin farmece, descântece ori ritualuri pentru a produce efecte suprana¬turale. Pentru don Juan, vrăjitoria însemna acţiunea de concretizare a unor principii specifice teoretice şi practice privind natura şi rolul percep¬ţiei în modelarea universului ce ne înconjoară.
   Respectând sugestia lui don Juan, am evitat folosirea termenului de şamanism — o categorie ce ţine de antropologie — pentru a caracteriza ştiinţa lui. Am denumit o tot timpul, aşa cum o denumea el însuşi: vrăjitorie. Totuşi, la o analiză mai atentă, mi am dat seama că acest termen face să pară şi mai con¬fuze fenomenele şi aşa enigmatice pe care mi le a prezentat în învăţăturile sale.
   În lucrările de antropologie, şamanismul este definit ca sistem de credinţe al unor popoare indigene din nordul Asiei — răspândit şi printre unele triburi băştinaşe indiene din America de Nord — care susţine că suntem înconjuraţi de o lume nevăzută de forţe spirituale ancestrale — bune şi rele — şi că aceste forţe pot fi invocate şi controlate prin acţiunile practicanţilor, care sunt intermediari între tărâmul naturalului şi cel al supranaturalului.
   Don Juan era, într adevăr, un intermediar între lumea obişnuită a vieţii cotidiene şi o lume nevăzută, pe care nu o numea supranaturală, ci a doua atenţie. Rolul său, ca profesor, era să mi facă această structură accesibilă. Am descris în lucrarea mea anterioară metodele lui de predare în acest sens, ca şi artele vrăjitoreşti pe care m a învăţat să le practic, cea mai importantă dintre ele numindu se arta visatului.
   Don Juan susţinea că lumea noastră, pe care o credem unică şi absolută, este doar o entitate dintr un mănunchi de lumi succesive, aranjate ca foile unui bulb de ceapă. El afirma că, deşi suntem pregătiţi din punct de vedere energetic să percepem numai lumea noastră, avem totuşi capacitatea de a accede la celelalte lumi, care sunt la fel de reale, unice, absolute şi atotcuprinzătoare ca şi lumea noastră.









Carlos Castaneda - Arta visatului
Vezi ultimele carti adaugate Autori la inceput Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,