Citeste online "Imposibila intoarcere" de Marin Preda

Citeste online cartea "Imposibila intoarcere" scrisa de Marin Preda. Citeste romanul "Imposibila întoarcere" scrisa de autor in anul 1972.

fragment din carte
    Mi-aduc aminte că mă indignam odată împotriva făcătorilor de cuvinte care, spre deosebire de scriitorii preocupaţi de o problematică veritabilă, se mulţumesc să inunde hârtia cu torente de imagini şi cuvinte care nu spun nimic. Astăzi mi se pare că am găsit pentru ei o nouă denumire: scriitori evazionişti.
    Nu voi face imprudenţa să concretizez scriitori evazionişti şi cărţi evazioniste, deoarece nimeni nu poate să ne asigure că în evazionistul de azi nu zace scriitorul angajat de mâine.
Maladia însă, în sine, merită să fie discutată. În ce constă ea? Aşa cum spune şi numele, ea constă în ocolirea premeditată, programatică a problemelor reale şi obsedante ale timpului şi societăţii contemporane şi în evadarea, cu ajutorul unor torente de cuvinte şi imagini, într-un univers al închipuirii, care nu reprezintă nimic din ceea ce frământă nici măcar conştiinţa scriitorului evazionist, necum conştiinţa contemporanilor săi.
    Un prozator care a scris o carte, nu chiar foarte legată de o problematică realistă, a primit din partea unui critic preocupat numai de probleme estetice un răspuns cam de felul acesta: am deschis cartea ta şi am dat acolo peste cuvântul „tovarăşe”. Nu mă interesează o asemenea carte, a spus criticul nostru.
    Ce l-o fi interesând deci? Și în ce măsură un indiciu de fixare în timp şi în spaţiu a unei cărţi contravine idealului său estetic?
    Ce s-a întâmplat de s-a ajuns la asemenea poziţii puerile?
    Putem oare presupune că aceşti scriitori şi critici, adepţi ai evazionismului în literatură, nu cunosc sau nu înţeleg istoria? Greu de crezut.





"Imposibila intoarcere" de Marin Preda
citeste cartea pe tot ecranul

Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,