Citeste online "Dama Cu Camelii" de Alexandre Dumas Fiul

Citeste online cartea "Dama Cu Camelii" scrisa de Alexandre Dumas Fiul.





fragment
  Eu sunt de părere că nu poÅ£i crea personaje decât dacă ai studiat îndelung oamenii, după cum nu poÅ£i vorbi o altă limbă decât cu condiÅ£ia să o fi învăţat temeinic.
  Nefiind încă la vârsta la care imaginezi, mă voi mulÅ£umi doar să povestesc.
  ÃŽl rog, deci, pe cititor să fie convins că această povestire este adevărată, iar personajele, cu excepÅ£ia eroinei, sunt toate în viaţă.
  De altminteri, se găsesc la Paris destui martori care au asistat la cea mai mare parte a faptelor adunate aici ÅŸi care ar putea să le confirme dacă mărturia mea nu este îndestulătoare. Printr-o împrejurare deosebită, numai eu puteam să le aÅŸtern pe hârtie, fiindcă am fost singurul confident al celor din urmă amănunte, fără de care ar fi fost cu neputinţă să se închege o povestire interesantă ÅŸi completă.
  Iată cum am aflat aceste amănunte.
  ÃŽn ziua de 12 martie 1847 am văzut, pe rue Lafitte, un afiÅŸ mare, galben, care încunoÅŸtinÅ£a pe trecători despre vânzarea la licitaÅ£ie a unor mobile ÅŸi a unor obiecte rare ÅŸi scumpe. Vânzarea avea loc în urma unui deces. AnunÅ£ul nu menÅ£iona numele persoanei decedate; vânzarea urma să aibă loc în rue d'Antin nr. 9, în ziua de 16, între orele 12 ÅŸi 5 după amiaza.
  AfiÅŸul mai spunea că atât apartamentul, cât ÅŸi mobilele puteau fi văzute în zilele de 13 ÅŸi 14.
  Am fost totdeauna amator de curiozităţi. Mi-am spus că nu trebuie să scap această ocazie; chiar de n-ar fi să cumpăr nimic, cel puÅ£in să văd despre ce este vorba.





"Dama Cu Camelii" de Alexandre Dumas Fiul






Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,