Citeste cartea "Vicontele de Bragelonne" de Alexandre Dumas

Citeste online cartea "Vicontele de Bragelonne" scrisa de Alexandre Dumas.





fragment
  — Atunci să nu mai vorbim despre asta – zise regele, întorcându-se către Athos.
  Åži îl lăsă pe d'Artagnan pradă celei mai vii ÅŸi amare dezamăgiri."
  Ah, bine-am zis eu – gândea în sinea lui muÅŸchetarul – vorbe! Aghiazmă la curte! Regii au minunata însuÅŸire de a no oferi totdeauna ceea ce ÅŸtiu că noi nu vom putea primi, arătându-se astfel generoÅŸi, fără să riÅŸte nimic. Neghiob!... De trei ori neghiob am fost, punându-mi pentru o clipă nădejdea în el!"
  ÃŽn acest timp, Carol luase mâna lui Athos.
  — Conte – îi spuse el – ai fost pentru mine un al doilea părinte; binele pe care mi l-ai făcut nu se poate răsplăti. M-am gândit totuÅŸi să te răsplătesc. Părintele meu te-a făcut cavaler al Jartierei – e un ordin pe care nu mulÅ£i regi din Europa pot să-l poarte; din partea reginei regente ai primit cordonul de cavaler al Sfântului-Spirit, care este un ordin nu mai puÅ£in strălucit. La acestea, eu adaug acest cordon al Lânei de Aur, pe care mi l-a trimis regele FranÅ£ei, căruia regele Spaniei, socrul său, i-a dăruit două la fel cu prilejul căsătoriei lui. Dar, în schimb, vreau să-Å£i cer un serviciu.
  — Sire – bâigui Athos încurcat – Lâna de Aur mie, când regele FranÅ£ei este singurul din Å£ara mea care se bucură de această distincÅ£ie!
  — Vreau să fii, în Å£ara dumitale ÅŸi pretutindeni în lume, egal cu toÅ£i aceia pe care suveranii îi vor fi cinstit cu încrederea lor – răspunse Carol, scoţându-ÅŸi panglica de la gât – ÅŸi sunt încredinÅ£at, conte, că părintele meu îmi surâde din adâncul mormântului său.
  "E cel puÅ£in ciudat – îşi zise d'Artagnan, în timp ce prietenul lui primea în genunchi înaltul ordin pe care i-l conferea regele – e de necrezut, oricum, că totdeauna mi-a fost dat sa văd cum cade ploaia de măriri pe capetele celor ce mă înconjoară, fără ca măcar o singură picătură să mă atingă ÅŸi pe mine! Ar însemna să-Å£i smulgi părul din cap, pe cinstea mea, dacă ai fi gelos!"
  Athos se ridică din nou în picioare; Carol îl îmbrăţişă cu multă dragoste.
  — Generale – se adresă apoi regele lui Monck. Dar, întrerupându-se, adăugă cu un zâmbet: Iartă-mă, voiam să spun: duce. Vezi, dacă mă ia gura pe dinainte uneori e fiindcă acest cuvânt duce e încă prea scurt pentru mine... Caut totdeauna un titlu care să-l lungească... AÅŸ vrea să te ÅŸtiu atât de aproape de tronul meu, încât să-Å£i pot spune, ca lui Ludovic al XIV-lea: frate al meu. Oh, am găsit: vei fi aproape ca un frate al meu, căci te fac vicerege al Irlandei ÅŸi al ScoÅ£iei, scumpul meu duce... ÃŽn felul acesta, de acum încolo n-are să mă mai ia gura pe dinainte.





"Vicontele de Bragelonne" de Alexandre Dumas






Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,