Citeste cartea "Dupa douazeci de ani" de Alexandre Dumas

Citeste online cartea "Dupa douazeci de ani" scrisa de Alexandre Dumas. Cartea de fata este continuarea romanului Cei trei Muschetari.





fragment
Palatul Cardinal îşi schimbase numele – că ÅŸi poporul avea arme.
Această fantomă a lui Richelieu era Mazarin.
Şi Mazarin era singur şi se simţea slab.
— Venetic! murmură el. Italian! Uite ce-mi tot aruncă în obraz! Cu vorba asta l-au ucis, lau spânzurat ÅŸi l-au sfâşiat pe Concini ÅŸi, dacă i-aÅŸ lăsa, m-ar ucide, m-ar spânzura ÅŸi m-ar sfâşia ÅŸi pe mine la fel, cu toate că nu le-am făcut nicicând alt rău, decât doar că i-am stors niÅ£eluÅŸ. Nerozii! Nu pricep că duÅŸmanul lor nu-i acest italian care vorbeÅŸte prost franÅ£uzeÅŸte, ci mai curând aceia care au darul să le îndruge cuvinte frumoase cu un atât de curat ÅŸi cuceritor accent parizian.
Da, da, urmă ministrul cu surâsul fin, care de astă dată părea ciudat pe buzele-i pale, da, larma voastră îmi spune că soarta favoriţilor e nesigură; dar, dacă ştiţi asta, ar trebui să ştiţi deopotrivă că eu nu sunt un favorit oarecare! Contele de Essex avea un minunat inel împodobit cu diamante, pe care i-l dăruise regeasca lui amantă; eu am doar un simplu inel cu două iniţiale şi o anume zi gravate pe el, însă inelul acesta a fost binecuvântat în capela Palatului Regal; de aceea pe mine n-au să mă doboare, aşa cum ar pofti. Tot urlând: "Jos cu Mazarin!", nu-şi dau seama că eu îi fac să strige când trăiască Beaufort, când trăiască Prinţul, când trăiască Parlamentul! Ei bine, domnul de Beaufort e închis la Vincennes, Prinţul îi va călca pe urme dintr-o zi în alta, iar Parlamentul...
Aici surâsul cardinalului căpătă o expresie de ură, de care chipu-i blajin nu părea în stare.
— Ei bine! Parlamentul... vedem noi ce facem ÅŸi cu Parlamentul; acum îi avem pe Orléans ÅŸi pe Montargis. Ah, am să las timpul să lucreze! ToÅ£i câţi au început să strige "Jos cu Mazarin" vor sfârÅŸi prin a-i huli pe fiecare dintre ei, rând pe rând. Richelieu, pe care îl urau atunci când trăia ÅŸi de care vorbesc mereu de când a murit, a fost încă ÅŸi mai înjosit decât mine; căci el s-a văzut alungat de câteva ori ÅŸi s-a temut de ÅŸi mai multe ori de asta. Pe mine însă regina nu mă va alunga niciodată ÅŸi, dacă voi fi silit să mă plec voinÅ£ei poporului, ea va fi alături de mine; dacă fug eu, va fugi ÅŸi ea, ÅŸi-o să vedem noi atunci ce fac răzvrătiÅ£ii fără regină ÅŸi fără rege. Ah, barem de n-aÅŸ fi străin, de-aÅŸ fi barem francez, barem gentilom!
Şi căzu din nou în visare.





"Dupa douazeci de ani" de Alexandre Dumas






Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,