Citeste cartea "Fata capitanului" de Puskin A. S

Citeste online cartea "Fata capitanului" scrisa de autorul rus Aleksandr Puskin în anul 1836. Cartea Fata Căpitanului, scrisă de Aleksandr S. Pușkin a fost publicată în anul 1836 și tratează ficțiunea istorică, descriind cu emoție și sensibilitate Rusia patriarhală, sfâșiata în anii 1773-1774, de una dintre cele mai mari crize ale istoriei sale milenare. Această carte este mai mult o povestire bazată pe doua mari teme, dragostea și războiul.

Citește și nuvela Dama de pică scrisă de același scriitor rus Aleksandr Pușkin, precum și povestea pentru copii "Basmul cu pescarul și peștișorul".

     Fragment
     CAPITOLUL I.
     SERGENT DE GARDĂ
     — El poate fi chiar mâine in gardă căpitan".
     — Dar nu-i nevoie! Lasă-l mai bine în armată.
     — E sănătos aşa! Cu chinga strâns legată."
     — Dar cine-i taică-său?
     Kneajnin
     Tatăl meu, Andrei Petrovici Griniov, îşi făcuse în tinereţe serviciul militar la contele Miinnich şi demisionase cu gradul de maior, in anul 17•. De atunci locuia la moşia lui din gubernia Simbirsk, unde s-a însurat cu Avdotia Vasilievna I., fata unui nobil scăpătat de prin partea locului. Am fost nouă copii. Toţi fraţii şi surorile mi-au murit de mici.
     Prin bunăvoinţa unei rude apropiate, prinţul B., maior din gardă, am fost înscris ca sergent în regimentul Semionovski încă de pe când mă aflam în pântecele mamei.
     Dacă împotriva tuturor aşteptărilor, mama ar fi născut o fată, tata ar fi adus la cunoştinţa celor in drept moartea sergentului neprezentat şi cu asta chestiunea s-ar fl rezolvat.
     Am fost ţinut in concediu până la terminarea studiilor. Pe vremea aceea nu se invăţa ca-n timpurile de azi. La vârsta de cinci ani am fost dat pe mâna unui slujitor, de la caii de călărie, Savelici, care, datorită purtării lui bune - căci Savelici nu bea - a fost înaintat la gradul de dascăl al meu. Sub supravegherea lui, la doisprezece ani ştiam carte rusească şi puteam să judec ca un cunoscător însuşirile unui ogar. Între timp, tata mi-a luat un franţuz de la Moscova, pe monsieur Beaupr, care a sosit la noi o dată cu provizia anuală de vin şi untdelemn de măsline. Sosirea lui nu i-a plăcut deloc lui Savelici. „Slavă Domnului, bodogănea el, cred că copilul e deajuns de spălat, deajuns de pieptănat şi de hrănit. Nu mai au pe ce cheltui banii de-au tocmit un «musie», parcă n-ar fi destui oameni de-ai noștri"

"Fata capitanului" de Puskin A. S
citeste cartea pe tot ecranu



Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,