Citește cartea Winnetou volumul 2 de Karl May

Citeste online cartea "Winnetou volumul 2 - Pe viață și pe moarte" scrisa de Karl May despre Sam Hawkens, Dick Stone și Will Parkers care sosiseră la vărsarea râului Rio Boxo în apropiere de Nacitoșea în speranța de a se întâlnii cu solii lui Winnetou. Speranța lor s-a spulberat pentru că nu au fost așteptați de nimeni, ci doar văzuseră pe jos câteva urme de oameni.

Fragment

    După un drum lung, sosirăm într-o seară la Saint Louis. Fireşte că prima mea grijă a fost să-l vizitez pe bătrînul meşter Henry. Cînd am păşit în atelierul său, meşterul tocmai lucra la strung, în lumina lămpii, aşa că nici nu auzise cînd am deschis uşa.
    — Good evening, bună seara, mister Henry! L-am salutat ca şi cînd ne-am fi despărţit abia în ajun. Ei, cum merge cu carabina? E gata?
    Spunînd acestea, mă săltai pe un colţ al mesei, cum obişnuiam pe vremuri. Mister Henry zvîcni de pe scaunul lui, se holbă la mine o clipă ca de pe altă lume, apoi izbucni, nebun de bucurie:
    — Dumneata... dumneata aici?... Meditatorul... Expertul... afurisitul de Old Shatterhand!
    Mă strînse la pieptul său şi mă sărută repetat, zgomotos, pe amîndoi obrajii.
    — Old Shatterhand?! De unde cunoaşteţi acest nume? L-am iscodit după ce explozia de bucurie se mai potoli.
    — De unde? Mai întrebi? Toată lumea vorbeşte de dumneata, cavaler teribil ce-mi eşti! Ai ajuns un westman cum scrie la carte! Mister White, inginerul secţiei vecine, ne-a informat cel dintîi. Erau numai laude în privinţa dumitale, aşa să ştii! Însă nimbul din jurul frunţii ţi l-a aşezat Winnetou.
    — Cum aşa?

    — Mi-a povestit totul, absolut totul!
    — Ce vorbiţi! A fost Winnetou pe-aici?
    — Fireşte c-a fost!
    — Cînd? Spuneţi, vă rog!...
    — Acum trei zile. Doar îi vorbiseşi de mine şi de vechiul doborîtor de urşi. S-ar fi putut oare să vină în localitate şi să nu mă viziteze? Mi-a zugrăvit el cu de-amănuntul cam ce fel de westman ai ajuns.
    Bizoni, grizzly şi aşa mai departe! Te-ai ales pînă şi cu rangul de căpetenie.
    Continuă astfel încă multă vreme şi degeaba încercam să-l întrerup. Mă îmbrăţişa iar şi iar, jubilînd că mă îndemnase cel dintîi pe drumul Vestului sălbatic.
    Apoi îmi povesti cele aflate de la căpetenia apaşilor.
    Winnetou nu-i mai pierduse urma lui Santer şi se ţinuse după el pînă la Saint Louis. După care plecă spre New Orleans. Din pricina grabei cu care se deplasa, n-am apucat să-l mai prind în oraş. Îmi lăsase însă vorbă prin Henry să vin şi eu la New Orleans — dacă mă trage inima. Şi m-am hotărît să plec cît de curînd.
    Trebuia, fireşte, să-mi îndeplinesc mai întîi obligaţiile profesionale, ceea ce am şi făcut a doua zi dimineaţa. Încă la prima oră mă aflam cu Hawkens, Stone şi Parker în dosul acelei uşi cu geamuri prin care intrasem altădată ca să mi se verifice cunoştinţele. Bătrînul Henry nu renunţă nici el la plăcerea de a fi de faţă. Acolo se depanară o mulţime de poveşti, de relatări, explicaţii, ca să reiasă pînă la urmă că, dintre toate secţiile, a mea trecuse prin încercările cele mai grele şi mai dramatice. Rămăsesem singurul în viaţă dintre experţii grupei.

Citește cartea "Winnetou volumul 2 - Pe viață și pe moarte" de Karl May


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,