Citeste cartea Jane Eyre de Charlotte Bronte

Citeste online cartea "Jane Eyre" scrisa de scriitoarea engleza Charlotte Bronte. Citeste cartea electronica: "Jane Eyre" disponibila in biblioteca noastra online.

Daca doriti sa cumparati cartea in format clasic, o puteti face din libraria Elefant.ro. Pretul ei este 12,45 lei.

fragment
   ÃŽn ziua aceea nu aveam putinÅ£a să ieÅŸim la plimbare. E drept că rătăcisem dimineaÅ£a un ceas prin crângul desfrunzit, dar de la prânz (când nu avea pe nimeni, doamna Reed prânzea devreme), vântul îngheÅ£at al iernii adusese nori atât de întunecaÅ£i ÅŸi o ploaie atât de pătrunzătoare, încât nici nu te puteai gândi la plimbare.
   Eram mulÅ£umită. Nu mi-au plăcut niciodată plimbările lungi, mai ales pe frig, ÅŸi eram îngrozită că o să trebuiască să mă întorc în înserarea rece, cu mâinile ÅŸi picioarele îngheÅ£ate, mâhnită de cuvintele cu care mă mustra Bessie, bona copiilor, ÅŸi umilită de conÅŸtiinÅ£a inferiorităţii mele fizice faţă de Eliza, John ÅŸi Georgiana Reed.
   Eliza, John ÅŸi Georgiana erau acum adunaÅ£i în salon, lângă mama lor; iar mama, întinsă pe o canapea, în preajma locului, ÅŸi înconjurată de toÅ£i cei dragi – care deocamdată nu se certau, nici nu plângeau – părea pe deplin fericită. Doamna Reed îmi interzisese să mă alătur grupului lor, spunându-mi cât îi părea de rău că e silită să mă Å£ină la distanţă, dar până ce nu va afla mai întâi de la Bessie ÅŸi până ce ea însăşi nu va observa străduinÅ£a mea de a-mi schimba caracterul, devenind mai prietenoasă ÅŸi mai copilăroasă – ceva mai veselă, mai deschisă, ÅŸi mai firească decât mă arătam – nu-mi va putea recunoaÅŸte drepturile cuvenite numai copiilor ei mulÅ£umiÅ£i ÅŸi fericiÅ£i.
— Ce spune Bessie că aÅŸ fi făcut? întrebai eu.
— Jane, nu mi plac de loc curioÅŸii care mă pisează cu tot felul de întrebări! De altfel, e într adevăr nemai¬pomenit ca un copil să se poarte aÅŸa cu cei mai în vârstă. Stai la locul tău ÅŸi nu mai vorbi, dacă nu poÅ£i vorbi ca o fată cuminte.

Din salon dădeai într o mică sufragerie, unde era ÅŸi un dulap cu cărÅ£i; mă furiÅŸai acolo. Luai numaidecât o carte, având grijă să fie una cu cât mai multe ilustraÅ£ii. Mă aÅŸezai în pervazul ferestrei, strângând picioarele tur¬ceÅŸte ÅŸi trăgând draperia de damasc roÅŸu, mă găseam adă¬postită de amândouă părÅ£ile. Cutele draperiei stacojii îmi ascundeau tot ce se găsea la dreapta mea; în stânga erau geamurile limpezi, care mă ocroteau fără să mi ascundă vederii priveliÅŸtea unei zile mohorâte de noiembrie. Din când în când, întorcând foile cărÅ£ii, cercetam înfăţiÅŸarea acelei dupa amieze de iarnă. ÃŽn depărtare se zărea o gră¬madă tulbure de pâclă ÅŸi de nori; în apropiere, frunziÅŸul ud, tufiÅŸuri biciuite de furtună ÅŸi o ploaie necurmată go¬nită sălbatic din urmă de vijelia tânguitoare. Mă întorsei la cartea mea. Era Istoria păsărilor din Anglia de Bewick. Nu mă prea sinchiseam de text; existau, totuÅŸi, câteva pagini de introducere peste care nu puteam trece în fugă, cu toată vârsta mea fragedă. Pomeneau despre locurile unde se aÅ£in păsările de mare, despre stâncile singura¬tice ÅŸi promontoriile locuite numai de ele, despre acele coaste ale Norvegiei, presărate cu insule de la marginea de miazăzi, Lindeness sau Naze, până la capul Nord.


Despre scriitoarea Charlotte Bronte
Charlotte Bronte (n. 21 aprilie 1816 – d. 31 martie 1855) a fost o romancieră si poetă engleză, sora mai mare a celorlalte două scriitoare: Emily Bronte si Anne Bronte. Charlotte Brontë, care obisnuia să folosească pseudonimul de Currer Bell, este cunoscută pentru cartea ei Jane Eyre, unul dintre cele mai celebre romane din literatura engleză si cea universală.

"Jane Eyre" de Charlotte Bronte


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,