Citește online cartea Tărâmul Uitat de Timp de Edgar Rice Burroughs

Citeste online cartea roman fantastic "Tărâmul Uitat de Timp" scrisa de Edgar Rice Burroughs.

"Tărâmul Uitat de Timp" este un roman fantastic al scriitorului american Edgar Rice Burroughs, primul din trilogia sa Caspak. Titlul său de lucru pentru poveste a fost „The Lost U-Boat”. Secvența a fost publicată pentru prima dată în Blue Book Magazine ca un serial în trei părți în numerele pentru august (vol. 27 #4), octombrie (vol. 27 #6), și decembrie (vol. 28 #2) 1918. Trilogia completă a fost ulterior combinată pentru publicare sub formă de carte sub titlul primei părți de către A. C. McClurg în iunie 1924. Începând cu edițiile Ace Books din anii 1960, cele trei segmente au fost de obicei publicate ca romane scurte separate.

fragment
Trebuie să fi fost trecut de trei după-amiază ― după-amiaza zilei de 3 iunie 1916. Ar putea să pară neverosimil că toate încercările prin care am trecut ― întîmplările acelea stranii şi înfricoşătoare, s-au petrecut într-un răstimp de numai trei luni. Am trăit mai degrabă un ciclu cosmic, ale cărui mutaţii şi evoluţii ar putea fi lucrurile pe care le-am văzut cu ochii mei în acest răstimp scurt ― lucruri nemaivăzute de vreun alt muritor, imagini ale unei lumi trecute, ale unei lumi moarte, moarte de atîta vreme, încît nici măcar în cel mai de jos strat Cambrian 1 n-a rămas vreo urmă a ei. Topindu-se în crusta interioară a pămîntului, a ieşit pentru totdeauna din cîmpul vizual al omului, rămînînd doar în colţul acela pierdut, către care m-a purtat soarta, şi unde mă aşteaptă pieirea. Iată-mă aici, în locul acesta, unde mi-e dat să rămîn în veci.

Citind pînă-aici, curiozitatea mea, aţîţată de însăşi găsirea manuscrisului, a ajuns aproape de punctul de fierbere. Venisem în Groenlanda ca să-mi petrec vara, urmînd povaţa medicului meu, şi începusem să mă plictisesc de moarte, deoarece uitasem să-mi iau cu mine o cantitate îndestulătoare de cărţi. Nefiind un pescar pasionat, interesul meu pentru acest sport se domoli curînd; totuşi, în lipsa altor distracţii, îmi riscam acum viaţa într-o ambarcaţiune cu totul nepotrivită, plutind în largul Capului Farewell, la extremitatea sudică a Groenlandei.

Groenlanda! Numele ei sună ironic, dacă-l luăm în sens literal, dar povestirea mea nu are nici o legătură cu Groenlanda şi nu mă priveşte personal, aşa că voi isprăvi repede şi cu un subiect şi cu celălalt.

Citește cartea electronică "Taramul Uitat de Timp" de Edgar Rice Burroughs


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,