Citeste Totul e bine când se termină cu bine de William Shakespeare

Citește online cartea electronică "Totu-i bine când se termină cu bine" scrisă de William Shakespeare.

Totul e bine, care se termină cu bine este o piesă de teatru scrisă de William Shakespeare, publicată în First Folio în 1623, unde figurează printre comedii. Există o dezbatere cu privire la datarea compoziției piesei, date posibile variind între 1598 și 1608.

Bertram este obligat să se căsătorească cu Helena. Bertram refuză să-și desăvârșească căsătoria. Pleacă în Italia. În Italia o curtează pe Diana. Helena o întâlnește pe Diana. Ei efectuează trucul la pat.

Piesa „Totul e bine când se termină cu bine” este considerată una dintre „piesele cu probleme” ale lui Shakespeare, o piesă care ridică dileme etice complexe care necesită mai mult decât soluții obișnuite simple.


Fragment
BERTRAM
Doamnă, Dă-mi binecuvântarea ta!
F CONTESA Domnul cu tine, Bertram! Fie-ţi tatăl Model în toate! Sângele-ţi să tindă Ate robi virtuţii! Bunătatea Cu naşterea-ţi aleasă să se-mbine! Pe toţi iubeşte-i,în puţini te-ncrede, Rău nimănui nu face! Fă să-ţi simtă Duşmanul forţa fărăsă-l zdrobeşti! Să-ţi ţii sub cheia vieţii tale-amicul! Că taci să fii certat, nu căsporovăi! Pe cap să-ţi verse cerul tot ce ruga-mi I-o smulge din ce-o vrea maimult. Adio! Drum bun, stăpâne!
E-un curtean necopt; Ţi-aşteaptă sfatul, domnul meu.
LAFEU
S-aştepte Prea mult ce-i bun, nu-i chip, cel ce iubeşte
CONTESA
Te aibă ceru-n pază! Mergi cu bine Bertram!
(iese.)
BERTRAM (către Helena)
Ce-ţi poate gândul plăsmui mai bun Să-ţi stea tot la picioare! Mamei mele,
Ocrotitoarea-ţj, fii-i mângâiere, Şi s-o respecţi!
LAFKU
Rânvâi cu bine, blinda mea domniţa! Fii vrednică de cinstea părintească!(Ies Bertram şi Lafeu.)
HELENA
De-ar fi doar asta! Nu de tata-i vorba.
Şi-aceste lacrimi cinste-i fac mai mult
Decât acelea plânse pentru dânsul.
Cum arăta? îl uit! închipuirea
Mi-e plină doar de-un chip: de al lui Bertram,;
Sunt doborâtă, Viaţa-n jur se curmă
De pleacă Bertram! Tot atât ar fi
Dac-aş iubi luceafărul şi-aş vrea
Să-l iau de soţ: atât e el de sus!
Am să mă mângâi doar cu strălucirea-i
Stând în lumina lui; dar nu prin preajmă-i.
Îmi chinui râvna dragostei, spunându-mi:
O ciută, dată leului mireasă,
Jertfită-ar fi! Să-l văd mereu, ce dulce,
Ce dureros era: să-i desenez
Sprânceana-n arc, ochiul de şoim, şi părul
Cârlionţat, pe Tabla inimii
Umplută de conturul feţei sale.
Dar a plecat! Şi mintea-mi idolatră
Va să-i sfinţească urma. Cine vine?
Cel care-l însoţeşte. Îl iubesc
De asta. Chiar de-l ştiu ce mincinos e.
Şi-l cred smintit de-a binelea, şi laş.
Căci nu-i cusur cu el să nu se-mpace!
Și când în vântul rece-al cuminţenia”,
Şi-arată hârea de oţel virtutea,

"Totul e bine când se termină cu bine" de William Shakespeare

Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,