Citeste Richard al III-lea de William Shakespeare

Citeste online cartea electronică "Richard al III-lea" scrisa de William Shakespeare

Richard al III-lea este o piesă de teatru a lui William Shakespeare. Probabil a fost scris c. 1592–1594. Este etichetată ca o istorie în First Folio și este de obicei considerată una, dar uneori este numită o tragedie, ca în ediția quarto. Richard al III-lea încheie prima tetralogie a lui Shakespeare (conținând și Henric al VI-lea, partea 1, Henric al VI-lea, partea 2 și Henric al VI-lea, partea 3) și descrie ascensiunea machiavelica la putere și scurta domnie ulterioară a regelui Richard al III-lea al Angliei.


fragment
SCENA 1
Londra. O stradă. Intră Gloucester.
GLOUCESTER: Azi iarna vrajbei noastre s-a schimbat,
Prin soarele lui York, în toi de vară; Iar norii toţi, ce casa ne-o striveau, Sînt îngropaţi în sînu-adînc al mării. Purtăm pe frunţi cununi de biruinţă; Din ciunte arme am făcut trofeu; Din aspre trîmbiţi, vesele taifasuri; Din marş războinic, paşi suavi de danţ. Brăzdatul Marte chipul şi-l descnmtă, Şi-acum, în loc să sperie vrăjmaşii încălecat pe cai împlătoşaţi, El dănţuie-n iatacuri de domniţe La mîngîiosul cîntec al lăutei. Dar eu, ce nu-s strujit pentru hîrjoane Şi nici să mă răsfăţ în dulci oglinzi,3 Eu, crunt ciuntit, ce nu pot să mă-nfoi Pe lîng-o nimfă legănată-n şolduri; Eu, cel necumpănit deopotrivă, Prădat la trup de firea necinstită, Ne-ntreg şi scîlciat, prea timpuriu Zvîrlit în lumea ce respiră, şi-încă Aşa pocit, scălîmb, că pîn' şi clinii Mă latră cînd păşesc şontic. po drumj Da, eu, în piuitul slab al păcii, Nu jindui să-mi petrec răgazul altfel Decît privindu-mi umbra lungă-n soare Şi cugetînd la strîmbăciunea mea.

"Richard AL III-lea" de William Shakespeare


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,