Strainul de Albert Camus - carte online

Citeste online cartea "Strainul" scrisa de scriitorul algerian Albert Camus. Citeste cartea electronica "Strainul" disponibila pe biblioteca noastra online.

Cartea Străinul (franceză: L'Étrange) este o novelă din 1942 a autorului francez Albert Camus. Tema și perspectiva sa sunt adesea citate ca exemple ale filozofiei lui Camus, absurdismului, cuplat cu existențialismul; deși Camus a respins personal această din urmă etichetă.

Personajul principal este Meursault, un colonist francez indiferent din Algeria, descris drept „un cetățean al FranÈ›ei cu domiciliul în Africa de Nord, un om al Mediteranei, un homme du midi, dar care cu greu participă la cultura tradiÈ›ională mediteraneană.” Săptămâni după înmormântarea mamei sale, el ucide un arab în Algerul francez, care a fost implicat într-un conflict cu unul dintre vecinii lui Meursault. Meursault este judecat È™i condamnat la moarte. Povestea este împărÈ›ită în două părÈ›i, prezentând viziunea narativă la persoana întâi a lui Meursault înainte È™i, respectiv, după crimă.




fragment
Astăzi a murit mama. Sau poate ieri, nu ştiu. Am primit o telegramă de la azil: "Mama decedată. Înmormîntarea mîine. Sincere condoleanţe." Asta nu înseamnă nimic. Poate că a fost ieri.
Azilul de bătrîni e la Marengo, la optzeci de kilometri de Alger. Voi lua autobuzul la ora două ÅŸi voi sosi în cursul după-amiezii. Astfel, voi putea sta de priveghi ÅŸi mă voi întoarce mîine seară. I-am cerut patronului meu două zile de concediu ÅŸi nu putea să mă refuze avînd o asemenea scuză. Dar nu părea încîntat. I-am spus: "N-am nici o vină". Nu mi-a răspuns. Atunci m-am gîndit că n-ar fi trebuit să-i spun asta. ÃŽn fond, n-aveam de ce să mă scuz. Mai degrabă el ar fi trebuit să-mi prezinte condoleanÅ£e. Dar mi le va prezenta, fără îndoială, poimîine, cînd mă va vedea în doliu. Deocam¬dată e ca si cum mama n-ar fi murit. După înmormîntare, dimpotrivă , va fi un lucru încheiat ÅŸi totul va fi căpătat o înfăţiÅŸare oficială.
Am luat autobuzul la ora două. Era foarte cald. Am mîncat la restaurant, la Céleste, ca de obicei. ToÅ£i erau foarte triÅŸti din cauza mea ÅŸi Céleste mi-a spus: "Avem nu¬mai o mamă". Cînd am plecat, m-au condus pînă la uşă. Eram cam zăpăcit pentru că a trebuit să urc pînă la Emmanuel să împrumut o cravată neagră ÅŸi o panglică de pus la mînecă. Lui i-a murit un unchi, acum cîteva luni.

Citeste cartea "Strainul" de Albert Camus


Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,