Citeste online cartea Prins in capcana de Sidney Sheldon

Citeste online cartea roman de dragoste "Prins in capcana" scrisa de scriitorul american Sidney Sheldon. Citeste cartea electronica "Prins in capcana" disponibila in biblioteca noastra online.

fragment
Cu trei săptămâni în urmă, mai precis pe 28 august 1981, corespondentul ziarului Washington Herald la Moscova, Jacob Stevenson, fotografia la cimitirul Novodevicie monumentul lui Nikita Hruşciov. Nu departe, pe alee, lângă un mormânt modest, stătea un bărbat în civil, de vârstă mijlocie.
Jacob Stevenson se gândi că o fi vreun beţivan, lucru obişnuit pe străzile Moscovei, şi hotărî să-l fotografieze. N-ar fi rea o fotografie cu un chefliu în cimitir. Însă, imediat ce Stevenson îşi îndreptă aparatul de fotografiat spre bărbat, acesta se ridică brusc şi se apropie de Jacob.
— Documentele dumneavoastră, spuse el răguÅŸit. Nu aveÅ£i dreptul să mă fotografiaÅ£i fără permisiunea mea.
— Iar dumneavoastră nu aveÅ£i dreptul să-mi cereÅ£i documentele.
Abia acum văzu Stevenson faÅ£a îngrijită ÅŸi autoritară, privi¬rea oÅ£elită, Å£inuta sportivă
— Documentele dumneavoastră! Sau chem miliÅ£ia ÅŸi veÅ£i rămâne fără peliculă ÅŸi fără aparat.
Deşi răguşită, vocea acestui rus era inflexibilă; în Rusia vorbesc aşa numai reprezentanţii puterii. Stevenson învăţase acest lucru în cei trei ani de când se afla în Moscova.
— Sunt ziarist american, spuse el. Iată permisul meu de co¬respondent.
Bărbatul îl privi în ochi, apoi luă permisul, compară foto¬grafia cu chipul ziaristului ÅŸi pufni:
— Cine s-a fript o dată... BeÅ£i?
În acelaşi timp, aruncă o privire scurtă prin cimitir. în jur era pustiu, nici ţipenie de om. Zi obişnuită, ora nouă dimineaţa, cine să fie acum în cimitir?
— MulÅ£umesc, spuse jenat Stevenson. Eu... eu nu beau direct din sticlă.

— Păcat, zâmbi bărbatul. Bine, poate că o să bem în alt loc. Aici este înmormântat fiul meu; astăzi se împlinesc două luni de când a murit. Uite ce-i, zise el privind cercetător în ochii lui Stevenson. Ascultă-mă cu atenÅ£ie. Mă numesc Iurâşev, sunt adjunctul ÅŸefului Marelui Stat-Major al Armatei Sovietice în probleme strategice. După cum îţi dai seama, eu ÅŸtiu tot ce poate interesa CIA ÅŸi chiar mai mult. AÅŸa că transmite la CIA că vreau să fug în Occident. DeÅ£in atâtea secrete încât nu am voie să ies din URSS, iar ca să fug pe cont propriu, nu pot. De aceea, propun o afacere: dacă mă vor scoate din URSS, vor primi toate informaÅ£iile, cele mai secrete date...
— Eu nu lucrez la CIA, sunt ziarist..
— Las-o baltă! EÅŸti american ÅŸi înÅ£elegi ce înseamnă pentru Å£ara ta planurile militare sovietice. Cum o să le transmiÅ£i propunerea mea, asta e o problemă care te priveÅŸte. Numai să ai grijă să nu faci acest lucru prin Ambasada Americană. Acolo totul este ascultat de KGB, chiar ÅŸi ceea ce se discută în dormitorul ambasadorului. M-ai înÅ£eles?
— Am înÅ£eles, spuse Stevenson, dar există o problemă. De unde să ÅŸtiu eu că nu sunteÅ£i agent KGB? Le place să îi provoace pe ziariÅŸtii străini, mai ales pe cei americani. Åži chiar dacă nu sunteÅ£i agent KGB ÅŸi nu este vorba de o provocare, ce garanÅ£ii am că mâine nu o să vă răzgândiÅ£i? Acum... aÅ£i băut jumătate din sticlă.
Iurâşev se uită cu reproş în ochii lui Stevenson.
— Da, ai dreptate... spuse el gânditor, cântărind ceva în minte. Bine. Ca să intre într-o asemenea afacere, CIA trebuie să fie convinsă că eu sunt eu ÅŸi că ÅŸtiu ceva, zâmbi el mijindu-ÅŸi ochii. Bine! Iată ce să le transmiÅ£i: la începutul lui octombrie, lângă ţărmurile Suediei se va împotmoli la mică adâncime un submarin de-al nostru. Nu va fi un accident, ci o înscenare, o operaÅ£iune planificată. Ce înseamnă această acÅ£iune, voi spune când voi ajunge în Occident Åži multe altele, adăugă el pe un ton calm, perfect echilibrat.
Mai târziu, când i-a transmis lui David Mac Carrie amănuntele acestei convorbiri, Jacob Stevenson a remarcat că prima impresie despre Iurâşev (dată de sticla de votcă şi de glasul răguşit, care te duceau cu gândul la o "sugativă" rusească tipică) s-a schimbat chiar în momentul în care "sugativa" a început să vorbească. Acest Iurâşev era înzestrat cu o voinţă ieşită din comun şi cu o putere interioară excepţională, pentru care o jumătate de coniac echivalează cu un pahar de apă. Stevenson s-a mai gândit atunci la cimitir viaţa îi oferise un subiect fantastic pentru un roman poliţist. Ce ziarist nu visează să scrie un bestseller? De multe ori, totul depinde de un subiect original, iar acum, iată-l! Chiar dacă s-ar dovedi o provocare a KGB-ului, în roman totul se poate preface.

Sidney Sheldon - Prins in capcana


Vezi ultimele carti adaugate
Autori la inceput
Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, citeste carti, carti electronice, literatura,