Citeste online "La hanul lui Manjoala" de I. L. Caragiale

Citeste online cartea "La hanul lui Manjoala" scrisa de Ion Luca Caragiale

Citeste si
Citeste cartea "Conu Leonida fata cu reactiunea" de I. L. Caragiale
Citeste online "O scrisoare pierduta" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "O noapte furtunoasa" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "Napasta" de I. L. Caragiale
Citeste online "Istoria se repeta" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "D'ale carnavalului" de I. L. Caragiale

fragment
Până să-mi treacă toate astea prin minte, am sosit. O sumă de cară poposesc în curtea hanului; unele duc la vale cherestea, altele porumb la deal. E o seară aspră de toamnă. Chirigiii se-n-călzesc pe lângă focuri... de aceea se vedea atâta lumină de departe. Un argat îmi ia calul în primire să-i dea grăunţe la grajd. Intru în cârciumă, unde fac refenea oameni mulţi, pe când doi ţigani somnoroşi, unul cu lăuta şi altul cu cobza, ţârlâie într-un colţ olteneşte. Mi-e foame şi frig - m-a răzbit umezeala.
- Unde-i cocoana? întreb pe băiatul de la tarabă.
- La cuptor.
- Trebuie să-i fie mai cald acolo, zic eu şi trec, printr-o săliţă, din cârciumă în bucătărie...
Foarte curat în bucătărie... şi abur nu ca în cârciumă, de cojoace, de cizme şi de opinci jilave - abur de pâne caldă. Mânjoloaia privighea cuptorul...
- Bine v-am găsit, cocoană Marghioalo.
- Bine-aţi venit, cocoane Fănică.
- Mai s-o fi găsind ceva de mâncare?
- Pentru oameni de omenie ca dumneata, şi la miezul nopţii. Şi repede cocoana Marghioala dă poruncă unei cotoroanţe să puie de masa-n odaie, şi pe urmă s-apropie de cotlon la vatră, şi zice:
- Uite, alege-Å£i.
Cocoana Marghioala era frumoasă, voinică şi ochioasă, ştiam. Niciodată însă de când o cunoşteam - ş-o cunoşteam de mult; trecusem pe la hanul lui Mânjoală de atâtea ori, încă de copil, pe când trăia răposatul taică-meu, că pe acolo n-era drumul la târg - niciodată nu mi se păruse mai plăcută... Eram tânăr, curăţel şi obraznic, mai mult obraznic decât curaţel. M-am apropiat pe la stânga ei, cum era aplecată spre vatră, şi am apucat-o peste mijloc; ajungând cu mâna la braţul ei drept, tare ca piatra, m-a-mpins dracul s-o ciupesc.


"La hanul lui Manjoala" de I. L. Caragiale


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, I. L. Caragiale