Citeste cartea "Conu Leonida fata cu reactiunea" de I. L. Caragiale

Citeste online cartea "Conu Leonida fata cu reactiunea" scrisa de I. L. Caragiale

Citeste si
Citeste online "O scrisoare pierduta" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "O noapte furtunoasa" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "Napasta" de I. L. Caragiale
Citeste online "La hanul lui Manjoala" de I. L. Caragiale
Citeste online "Istoria se repeta" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "D'ale carnavalului" de I. L. Caragiale





fragment
LEONIDA: AÅŸa, cum îţi spusei, mă scol într-o dimineaţă, ÅŸi, ÅŸtii obiceiul meu, pui mâna întâi ÅŸi-ntâi pe „Aurora Democratică", să văz cum mai merge Å£ara. O deschiz... ÅŸi ce citesc? Uite, Å£iu minte ca acuma: „ 11/23 Făurar... a căzut tirania! Vivat Republica!"
EFIMIÅ¢A: Auzi colo!
LEONIDA: Răposata dumneei — nevastă-mea a d-întâi — nu se sculase încă. Sar jos din pat ÅŸi-i strig: „Scoală, cocoană, ÅŸi te bucură, că eÅŸti ÅŸi dumneata mumă din popor; scoală, c-a venit libertatea la putere!"
EFIMIÅ¢A (afirmativ): Ei!
LEONIDA: Când aude de libertate, sare şi dumneei răposata din pat... că era republicană! Zic: găteşte-te degrab', Miţule, şi... hai şi noi pe la revuluţie. Ne îmbrăcăm, domnule, frumos, şi o luăm repede pe jos pân' la teatru... (cu gravitate) Ei, când am văzut... ştii că eu nu intru la idee cu una cu două...
EFIMIŢA: Ţi-ai găsit!... dumneata nu eşti d-ăia. Ehei! Ca dumneata, bobocule, mai rar cineva.
LEONIDA: Ori să zici nu ÅŸtiu ce ÅŸi nu ÅŸtiu cum, că adicătele „acu, unde eÅŸti tu republican, Å£ii partea naÅ£iunii…"
EFIMIÅ¢A: AÅŸ!
LEONIDA: Dar, când am văzut, am zis ÅŸi eu: să te ferească Dumnezeu de furia poporului!… Ce să vezi, domnule? Steaguri, muzici, chiote, tămbălău, lucru mare, ÅŸi lume, lume… de-Å£i venea ameÅ£eală nu altceva.
EFIMIÅ¢A: Bine că n-am fost la BucureÅŸti pe vremea aia! cum sunt eu nevricoasă, Doamne fereÅŸte! păţeam alte alea…
LEONIDA: Ba nu zi asta; puteai trage un ce profit. (schimbând tonul) Ei, cât gândeşti c-a ţinut toiul revuluţiei?
EFIMIŢA: Până seara.
LEONIDA (zâmbind de aşa naivitate, apoi cu seriozitate): Trei săptămâni de zile, domnule.
EFIMIŢA (minunându-se): Nu mă-nnebuni, soro!





"Conu Leonida fata cu reactiunea" de I. L. Caragiale






Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, I. L. Caragiale