Citeste online "Istoria se repeta" de I. L. Caragiale

Citeste online cartea "Istoria se repeta" scrisa de I. L. Caragiale

fragment
Alegerea parţială de la Ploeşti m-a reîntinerit. Între altele, mi-a făcut deosebită plăcere revederea vechiului meu prietin, totdeauna verde şi vesel, Stan Popescu, bravul garibaldian, care odinioară a luptat atâta pentru libertatea Poloniei.
Dar nu, nu-i adevărat! Stan Popescu n-a fost în viaţa lui amant al libertăţii! Dacă o clipă ar fi fost sincer liberal, astăzi ar avea, numai din chirii şi acareturi, 24 de mii de lei venit pe an, în loc de 200 de lei pe lună din slujbă! şi ce slujbă! El! luptătorul pasionat pentru libertate, să ajungă la bătrâneţe subdirector a ce? a unui stabiliment oficial de robie - puşcăria locală! O tempora! o mores!
Am deplâns împreună cu bravul meu amic amăgirea vieţii lui întregi.
Şi cu toate astea a fost, îl ştiu bine, un fervent!
Alaltăieri mi-a adus aminte unul dintre episoadele vieţii lui politice, pe care-l uitasem, şi pe care nu-l pot lăsa nepovestit.
Era în 76.
Guvernul conservator căzuse şi guvernul liberal era chemat să facă alegeri generale. Răposatul nostru prieten Tache Pandrav, prim-redactor la Românul, scrie un articol, fulgerând pe ciocoi, cari sugrumaseră atât timp voinţa alegătorilor, şi cântând era de libertate electorală ce se inaugurează cu venirea patrioţilor la putere.
Pandrav se bucura de multă popularitate printre populaţia rurală din Prahova, unde fusese multă vreme funcţionar cinstit şi amabil cu publicul. Cum scrie articolul, se duce la "fundatorele şi directorele" Românului, C. A. Rosetti, şi-i zice:
- Domnule Rosetti, eu îmi pui candidatura în Prahova la al patrulea!...
Rosetti se uită lung la el şi-i răspunde îngâimat:
- Bine... Ai ceva ÅŸanse?
- Mai e vorbă!


"Istoria se repeta" de I. L. Caragiale


Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice,

Citeste si
Citeste cartea "Conu Leonida fata cu reactiunea" de I. L. Caragiale
Citeste online "O scrisoare pierduta" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "O noapte furtunoasa" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "Napasta" de I. L. Caragiale
Citeste online "La hanul lui Manjoala" de I. L. Caragiale
Citeste cartea "D'ale carnavalului" de I. L. Caragiale