Citeste online "De ce iubim femeile" de Mircea Cartarescu

Citeste online cartea "De ce iubim femeile" scrisa de Mircea Cartarescu

fragment
Mintea mea e lentă ÅŸi mai mereu dusă aiurea, aÅŸa că ratez de obicei clipa. Cele mai grave momente din viaţă le-am trăit de parcă-aÅŸ fi trăit bucăţi mici din viaÅ£a altcuiva. Era acelaÅŸi lucru acum. Lucrurile nu-mi ajungeau, deocamdată, până-n adâncul minÅ£ii. „Åži tu ce-ai zis?", am întrebat indiferent, de parcă mi s-ar fi povestit un vis. Irina m-a privit pentru prima dată în ochi, cu un fel de sfidare speriată: „Am zis da." După care a-nceput un lung bla, bla, bla, recitat ca pe un rol exersat în oglindă: decât să rămână toată viaÅ£a o amărâtă de profesoară în provincie mai bine merge într-un loc unde calităţile ei vor fi apreciate... oamenii tineri ÅŸi inteligenÅ£i vor schimba lucrurile dinăuntru... ar putea călători în străinătate... ar avea acces la biblioteci... ar profita de poziÅ£ia ei ca să facă mult bine...
Nici n-o mai ascultam. Mă trezeam cu încetul. Ciudat că, gândindu-mă la Securitate, îmi veneau în minte lucruri dintre cele mai disparate ÅŸi mai prosteÅŸti: o lungă coadă la bere, de sute de persoane, la Bucur Obor, unde un ins foarte nervos a-nceput să vocifereze când niÅŸte Å£igani s-au băgat în faţă. „E securist, îl cunosc eu", a zis atunci, cu un fel de respect, un bătrânel. „Ä‚sta are putere, o să facă ordine". La mine-n bloc stăteau mulÅ£i securiÅŸti, mă jucasem în copilărie cu copiii lor.
ÃŽmi aminteam ÅŸi bancuri cu „mai împrăştiaÅ£i-vă, băieÅ£i!", ÅŸi sfaturile mamei să nu vorbesc „ce nu trebuie", fiindcă securiÅŸtii miÅŸunau peste tot. Ce erau securiÅŸtii ÅŸi Securitatea? Åži de ce-mi fusese mie dat, ca într-un banc prost, să devin bărbat cu o securistă, fie ea ÅŸi în devenire?
Am lăsat-o să vorbească, să-ncerce mai departe să mă (şi mai cu seamă să se) convingă că făcuse bine, iar ea a continuat pledoaria aceea în gol chiar şi mult după ce şi-a dat seama că n-o mai ascultam.
Abia-i mai vedeam faţa. Prin pereţii subţiri ca hârtia ai blocului se auzea tot: apa trasă la closet, voci de la televizor, muzică...






"De ce iubim femeile" de Mircea Cartarescu

Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, literatura,